Snökaos på vägen....

2012-12-15 | 23:15:43 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Fy va läskigt de va att köra hem från brorsans innebandymatch innan idag... När matchen va slut och han hade duschat och bytt om så gick vi ut till bilen, och då blåste de en del men de hade de ju gjort hela dagen så de va inget vi tänkte på så mycket.
Vi hade bestämt att vi skulle åka till Nyköping och köpa godis och äta lunch efter hans match, och när vi svänger upp på motorvägen så känner jag på en gång att de här går inte... världens snökaos kom då och de började snöa och blåsa nåt galet mycket.
Vägen va helt snötäckt och de va riktigt moddigt så de gick inte att köra fortare än 40-50km/h, så jag säger till brorsan att vi inte kan åka till Nyköping och då säger han att vi kan svänga av i nästa avfart som är Trosa och de gjorde jag också. 
 
När vi kommer av motorvägen i Trosa så är vägen lika dålig som på motorvägen, och det fortsätter att snöa och när vi har kört ett tag så ser vi polisen stå med blåljus vid vägkanten. Då är det två bilar som har totalkrockat, dom har kört rakt in i varandra så bilarna va helt kvaddade och polisen stod där och varnade och gjorde så vi på den sidan där olyckan va kunde köra förbi och så.. jag körde 40-50km/h hela vägen hem och jag satt på helspänn hela tiden och va riktigt rädd.
Jag har "all-around" däck så alltså har inte mina däck dubbar så när de är sånt här väder så får inte däcken något vidare bra fäste så de är riktigt läskigt, men eftersom jag körde så pass sakta så hade jag bra kontroll över bilen och de gick bra, även fast de va halt och moddigt och fruktansvärt läskigt att köra när de är så mycket snö på vägen.
 
När vi parkerar bilen här hemma på parkeringen så andas jag ut och ler lite och säger, "vi är hemma" och de kändes så skönt att vara hemma.
Jag hade spänt mej väldigt mycket hela vägen och jag ville bara komma hem, så när vi kom in i huset så gick jag och la mej i soffan och kollade lite på datorn.
Men efter bara några minuter så kände jag att mina ögon knappt orkade vara öppna, så jag la mej ner och tänkte att jag skulle vila en stund men jag somnade och sov nog i två timmar.
När jag vaknade så började jag med maten och sen när den va klar så åt Edwin och jag och han tyckte att de va jättegott och tog två omgångar och de är inte så ofta han gör de så de va kul, och när han sa att de va gott så blev jag glad :)
 
Nu på kvällen har vi varit ute i snön, de har kommit riktigt mycket snö idag så vi klädde på oss termobyxor, dunjacka, mössa och vantar och så gick vi ut och brorsan både kastade sej i stora snövallar och kastade massa snöbollar på mej.. haha jag kände mej nästan som ett barn på nytt.
Det blåste riktigt mycket så vi va sådär rödrosiga och söta om kinderna när vi kom in :)
Nu har vi precis kollat klart på sista avsnittet av "så mycket bättre" och jag tycker att de har varit bra i år, men de kanske är för att de är första året som jag kollat på de och sett nästan alla avsnitt, annars brukar jag inte vara hemma så ofta på helgerna och nu när jag bor här och får cellgifterna så är jag hemma i stort sett hela tiden och då har de blivit att jag har kollat på de och faktiskt gillat de:)
 
I torsdags gjorde ju Lillis och jag smörgåstårta till farfars begravning, och efter de åt vi ost och kex bricka för att pappa och Lillis firade 26 år som gifta i torsdags och vi hade de riktigt mysigt faktiskt och vi va glada och skrattade.
 
Här är lite bilder på smörgåstårtorna och ost och kex bordet :)
 
 
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0