Ikea och pepparkakshus

2012-12-20 | 22:37:39 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Imorse när jag vaknade efter att ha stängt av klockan igen så hade pappa bett mej slå in lite julklappar när jag va ensam hemma, så de gjorde jag efter frukosten. Sen när alla paket va inslagna så satte jag mej i soffan och kollade på tv.
Efter bara några minuter kom Edwin hem, dom hade bara haft abslutning och fått sina betyg och lite sånt idag så han slutade redan vid tio. Och han frågade på en gång när vi skulle göra pepparkakshuset, jag hade lovat honom att jag skulle göra de me honom idag.. och har man lovat så måste man hålla de oxå.
Så jag åt bara några mackor och sen började jag smälta smöret. Jag har aldrig gjort de förut så jag visste inte hur lång tid de tog, så jag står där och rör om och de händer inget på en bra stund.
Efter en halvtimme börjar de hända lite, de blir så där klumpigt och konstigt och hårt. Men eftersom jag aldrig har gjort de så trodde jag att de blev så först innan de smälte så jag fortsatte röra. efter en halvtimme gav jag upp och slängde de.
 
Jag va jättevarm eftersom jag hade mössa på mej och de va varmt att stå vid spisen, jag va jättetrött och kände bara för att gå och lägga mej. Jag va inte alls sugen på att göra pepparkakshus utan jag ville bara gå och lägga mej för jag va helt slut..
Men jag hade ju lovat och jag vet hur besviken han hade blivit om jag hade sagt att jag inte orkade, så jag häller i en ny sats med socker och börjar röra igen.
Men nu hade jag hämtat en stol som jag satt på medans jag rörde, de va lite bättre och nästan precis efter jag hade börjat röra, bara fem minuter efter kanske så kommer Lillis hem.
Och jag sa "Nä nu får du ta över, de går ju inte att smälta de här förbaskade sockret" och hon bara skrattade och sa att hon skulle hjälpa till och när vi hade smällt sockret så såg vi att stekpannan som vi använde va jättekonstig under så de va därför de hade varit så konstigt, så den gick vi ut och kastade. Så så dålig va jag då inte egentligen, de va stekpannan som va "trasig".
Men sen när vi fått ihop de så började vi dekorera och de va rätt kul, jag va lite trött bara så jag kände inte att jag hade samma energi och fantasi som jag brukar ha. Men brorsan tyckte att de va kul iallafall, tills han tröttnade och gick och spelade tvspel istället så jag fick göra hans ena sida också :)
 
När pepparkakshuset va klart så började jag göra smeten till pannkakorna som vi åt till middag, och efter de gick jag upp och la mej i sängen en stund. Sen gick jag ner och började grädda pannkakorna och efter en stund tog Lillis över medans jag gick upp och bytte om och gjorde iordning mej.
Efter middagen åkte jag in till stan och hämtade upp Robban och Cicci och så åkte vi till Ikea i Stockholm för Cicci skulle handla lite och hon hade ingen bil ikväll så då fårgade hon mej om jag kunde köra och de gjorde jag ju såklart. Och Robban följde med för han ville umgås med oss lite, så de va trevligt.
Efter Ikea så åkte vi vidare till Skärholmen för Cicci skulle leta lite julklappar och så kollade även jag på lite kläder och de fanns ju hur mycket som helst som jag vill ha. Så nu längtar jag till i vår när jag ska åka in och shoppa lite nya kläder och börja mitt nya härliga liv.
Då när alla behandlingarna är klara så ska jag ta alla kläder som jag har haft på mej på sjukhuset och hemma under den här perioden och elda upp dom, och de ska bli så skönt att bli av med dom och känna att de är över. Kommer bli en underbar dag då när jag är inne för sista behandlingen och veta att de är sista och att jag inte ska åka in nån mer gång.  Vilken känsla de måste vara! Jag har nåt att se fram emot :)

När jag kom hem från Stockholm så ligger det ett paket, ett julkort och ett brev på soffan och jag ser att allt är till mej så jag blev jätteglad, Att de finns så underbara människor som tänker på mej.. Bettan på Maxi skickade en julklapp och Marta som också jobbar på Maxi skickade ett fint julkort. Tack så jättemycket snälla underbara ni!! :)
 
 
Nu ska jag sova så jag orkar hålla igång imorgon! :) Sov gott!
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0