:)

2012-12-03 | 22:33:59 | Kategori: Allmänt | 3 kommentarer
Hejsan hoppsan! Jag är fortfarande vaken även fast jag fick behandling idag, annars brukar jag alltid bli så trött när jag har fått behandling.
Jag pratade väldigt mycket med min läkare idag när jag va på sjukhuset, både om de som hände förra veckan och massa annat också. Hon sa att sjuksköterskan som gav mej cellgifterna förra måndagen när jag låg inne 3 dagar tyvärr eller troligen hade glömt att ge mej ALLA tabletter och sånt som jag ska ha innan behandlingen och att de va därför jag hade mått så himla dåligt förra veckan.
Hon bad så mycket om ursäkt och sa att sånt absolut inte får hända och att de är jättetråkigt att de hände men att de inte ska hända igen. Jag försökte förklara för henne hur dåligt jag verkligen hade mått och att de va så illa att jag inte ens fick i mej vatten, och då sa hon att får man inte tabletter mot illamåendet m.m så mår man väldigt väldigt dåligt eftersom cellgifterna är så starka.
Så även fast hon inte kunde förstå hur dåligt jag hade mått så vet hon ju hur stark medicinen är och vad den gör med kroppen, så därför kunde hon tänka sej att jag hade mått väldigt dåligt.
Idag när jag va inne så va dom extra noga med att jag fick alla tabletter och det kändes bra att veta att jag fick allt jag skulle ha och att jag förhoppningsvis inte skulle må så dåligt den här gången.
 
Jag pratade även med läkaren om mina domningar/stickningar/krypningar som jag har i händerna, hon har sagt att jag ska vara uppmärksam på ifall jag får de och säga till. Jag fick domningarna för knappt två veckor sen och sa till dom förra veckan när jag kom in på måndagen. Så då tog dom bort de cellgiftet som man kan få de av, för hon sa att får man de och inte gör något så kan man få ha det hela livet och de kan bli värre och man kan få jätteproblem av de och de ville hon verkligen inte att jag skulle behöva få.
Sen fick jag även veta idag att efter förra behandlingen med alla fel och missar så har jag fått inflammation i kärlen i vänsterarmen så den är bara aj aj aj just nu.. det känns som att nånting är kläm i armen hela tiden och så är det den där känslan som man får direkt efter man har slagit i "cp-knölen".. och de gör ju så fasansfullt ont och de är obehagligt på något sätt. Så när jag kommer på behandling fyra i slutet av december så ska dom operera in en sån där "ven-port" uppe vid nyckelbenet som jag ska ha resten av tiden och som dom ger cellgifterna igenom den istället. Läkaren tyckte att mina kärl tog för mycket skada och jag kan känna att de kanske kan bli skönt med en sån på ett sätt, för de är ju verkligen inte kul att bli stucken så mycket som jag faktiskt blir. Men samtidigt så känns de obehagligt och äckligt att ha en sån också.. så lite blandade känslor men nu är det som de är och de är ju bara för några månader så de kan jag nog stå ut, men de blir ju ännu ett ärr på min lilla kropp..
 
Sen jag kom hem från sjukhuset så har jag mått bra och jag har ätit och druckit som vanligt och nu sitter jag i sängen och fixar med lite bilder på datorn. Har hittat en rolig grej här på bloggen där man kan göra olika "kollage" typ med bilder och sånt och de är hur kul som helst och jag som har så mycket "ledig" tid är det ju perfekt att hålla på med sånt på. Jag har inte lärt mej helt än och jag får göra om en massa gånger eftersom jag gör fel och råkar ta bort hela alltihopa istället för att jag kanske bara ska ta bort en liten grej, så många fel blir det men jag hoppas jag kommer in i de snart. Jag blir bara så irriterad på att jag inte förstår hur jag ska få in det jag gör på bloggen och varför dom ibland försvinner.. varför är inte jag bra på sånt här för.. :)
Har gjort en enkel för att testa lite hur det funkar, så de blev med lite bilder på mej bara och imorgon ska jag försöka mej på lite svårare grejer :)
 
 
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Storasyster

Skönt att du mår bättre denna gång! 💜

Svar: Ja de är de verkligen, förra veckan va ingen rolig vecka :(
Malin Fasth

2012-12-03 @ 23:14:43
URL: http://malinfasth.blogg.se
Postat av: johanna :-)

hej snygging

så himlans skönt att höra att du mår bättre.. dumma sköterska å missa det.. hoppas verkligen hon får en ordentlig utskällning... fin du är på alla bilderna... snart är de jul å sen JANUARI jippi då kommer du ner.. :-) kram kram <3

Svar: Hej på dej me snygging!:)Ja jag hoppas de me, jag påpekade verkligen EXAKT hur dåligt jag mått för min läkare så hoppas hon pratar med henne ordentligt:) Taaack, va snäll du är<3 Jaaa december kommer ju gå fort med allt som händer med julen och sen är de en behandling och 2 veckors vila och sen kommer jag :D kommer gå så fort...och då ska vi ses längre och prata massa skit... :) Kramar<3
Malin Fasth

2012-12-03 @ 23:15:18
Postat av: Sofie

Va skönt att du ska få en venport! Det kommer bli mycket lättare för dig :) det var ju det vi pratade om första gången vi va uppe med läkaren.. Kommer bli kanon Malin :) tänker på dig <3

Svar: Ja jag hoppas det blir bättre med den, jag är bara lite nervös för att de ska göra ont och kännas obehagligt att ha den.. men hoppas de inte gör de :) Kram<3
Malin Fasth

2012-12-05 @ 21:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0