En rätt långtråkig dag..

2012-12-06 | 20:40:54 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Klockan ringde vid åtta imorse som vanligt och idag va jag riktigt trött och ville inte gå upp, jag ville bara ligga kvar och sova vidare.
De va mycket skönare än va de brukar vara och mycket svårare att gå upp än va de brukar vara också.. men jag va ju tvungen att ta mina tabletter så därför gick jag upp. Längtar tills när allt det här är över och jag slipper ställa klockan på åtta varje morgon, speciellt på helgerna :)
Efter frukosten satte jag mej i soffan och kollade på "Vakna med the voice" på 5an som jag gör varje morgon, jag tycker dom är roliga och sköna och de är underhållande.
Sen när de va slut gick jag ut på en promenad och de va riktigt skönt ute, +0,5 och riktig frisk och skön luft.. så när jag ändå va ute och hade gått klart promenaden så ställde jag mej och skottade bort lite snö runt min bil och även på bilen.. de va en del snö men de gick rätt fort ändå, jag fick min lilla träning för dagen iallafall :)
 
Vi har en hel del snö...
 
Sen efter de har jag faktiskt inte gjort så mycket mer idag, jo jag lagade middagen till familjen och städade upp lite i köket men annars har jag inte gjort så mycket mer än bara varit.
Jag har inte riktigt känt nån inspiration eller glädje till något alls idag, jag vet inte hur jag ska förklara de men på något sätt så har allt bara känts tråkigt och meningslöst idag..
Men såna dagar har väl alla nångång ibland så de är väl inget konstigt egentligen, de är bara de att dagen har varit så tråkig och de har gått så långsamt.
 
Så nu sitter jag här och tänker på vad jag ska hitta på imorgon, jag funderar på att åka in till stan och se om jag hittar mej ett par vinterskor, mina blev ju tyvärr kvar i förrådet hemma i Vetlanda.. och det börjar bli lite kallt om fötterna att gå i gympaskor. Så de skulle jag ju kunna göra imorgon för att få tiden att gå och för att göra något roligt, jag älskar att shoppa och jag längtar väldigt mycket till mellandagsrean nu kan jag lova.
Jag har bestämt att jag ska köpa lite saker som jag behöver i nya lägenheten, först för att de blir lite billigare att köpa på rean, men också för att de får mej att känna att de faktiskt kommer hända. Att jag faktiskt kommer bli frisk snart och flytta tillbaka till Vetlanda och in i en större lägenhet och få tillbaka mitt gamla liv igen.
Köper jag lite saker då och då så får jag ju längta lite och då känns de inte så långt borta, jag har nåt att se fram emot och kan börja planera och tänka lite framåt och då känns de inte som att de är en evighet kvar.
 
Visst vet jag att de är långt kvar till maj men nu är dom värsta "gråa" månaderna över, och nu är det snart jul och nyår och sen börjar det bli ljusare ute och man blir piggare och gladare. Sen försvinner snön och det börjar bli varmare och man känner att våren börjar komma, bara februari är över och man går in i mars så känns det som att allt kommer gå fort.
Jag hoppas att man får sitta ute i solen och sola när man går igenom cellgifter så de inte är nåt medel i som gör att man ska hålla sej undan från solljus, för då kan jag sitta ute på altanen i mars-april där när den första härliga vårsolen kommer och njuta lite. Det kan jag se fram emot lite faktiskt för de är verkligen underbart, sitta på en solstol och känna solen i ansiktet och glömma allt annat runt omkring och bara njuta... Hur underbart låter inte de :)
 
Åhh.. jag fick precis ett meddelande som fick mej såå glad och som gav mej styrka, att jag faktiskt ska ta mej igenom de här och kämpa vidare.
Att jag inte ska låta dåliga dagar eller småsaker trycka ner mej utan jag ska försöka göra de bästa av allting och ta dagen som den kommer på ett starkt sätt och bara ta mej igenom de här så bra som möjligt. Jag fick en sån "ja nu jävlar" känsla, och det kändes så bra :)
 
 
"Det är ju inte konstigt om du känner dig deppig för det är ju verkligen ingen dans på rosor, MEN det kommer att bli bättre Malin. Du har sån kämpaglöd så det kommer gå bra, men det krävs nog lite tårar emellanåt. Tänker på dig. Många kramar"
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0