Trött och illamående

2013-01-31 | 21:29:26 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Idag har jag inte gjort allt för mycket, jag har varit jättetrött och haft ett jobbigt illamående hela dagen så jag har mest legat i soffan och kollat på film.
De märks att de är dagen efter behandling för man är inte helt som vanligt dom första dagarna, sen har jag inte sovit knappt något inatt heller.
Man måste ju dricka väldigt mycket när man har fått behandling för att rena kroppen från alla gifter.. Så att de spolas ut eller vad man ska säga och de gör att man måste gå på toa väldigt ofta och inatt jag har nog gått på toaletten en gång i timmen och så har de inte varit förut, då har jag kanske gått upp en eller två gånger bara. Så inatt vet jag inte va de va för fel på min kropp, jag drack ju inte mer än jag brukar göra heller..
Men jag har ätit som vanligt idag även om jag har varit illamående så jag sköter mej som läkaren säger, att ha gått från 47-48kg som jag vägde för några månader sen till att nu väga 53,7kg är jättestort för mej.
De bevisar verkligen att behandlingen gör nytta och att mina tumörer krymper, och att jag kan äta normalt igen efter så lång tid.
 
De är helt underbart, och bara känslan att få känna sej hungrig och veta att jag kan äta utan att få ont i magen.. De går åt rätt håll och de är skönt, även fast de är lite jobbigt att gå upp i vikt när man ser att de sätter sej helt fel och de bara ser fult ut så kan jag inte göra så mycket åt de. Jag trivs inte med min kropp som den ser ut nu men jag orkar heller inte träna, jag har inte dom krafterna eller orken just nu
Men jag får stå ut dom sista månaderna och sen när allt är över så får jag börja träna.
Jag vet att jag absolut inte väger mycket eller ser tjock ut, men eftersom jag har varit så himla smal så länge så känns de väldigt ovant och konstigt att inte vara de och känna att kläderna sitter åt.. De är bra att jag har gått upp och de vet jag, så kanske är de bara att jag behöver vänja mej.
 
Idag va jag iallafall ute och gick en promenad på en halvtimme medans jag pratade med en vän i telefonen, och vi pratade om lite allt möjligt och så sa hon saker som jag bara inte kan sluta tänka på. Att allt kan vända så snabbt och att saker kan hända som man inte kan göra något åt eller som man aldrig hade kunnat tro eller väntat sej.
De känns bara så konstigt allting och jag kan inte riktigt förstå de, jag har haft som en klump i magen hela kvällen. De är verkligen tråkigt och jag lider så med henne och jag hoppas att de ordnar sej och att hon förstår att hon alltid kan höra av sej till mej om de är något. Kan jag hjälpa, vad de än är så vill jag göra de. Jag har haft så många underbara människor som har hjälpt mej under den här tiden och de har jag uppskattat jättemycket och jag vill ju ge tillbaka. Jag vill att alla ska förstå hur glad jag blir och att de ger mej styrka att kämpa hårdare.
 
Jag fixade middagen idag, och eftersom jag fick välja så blev de såklart pannkaka. Jag gjorde pannkakor till mej och Lillis och så gjorde jag fiskpinnar och pasta till Edwin och pappa fick köttfärs och pasta.
Efter maten va jag jättetrött eftersom jag började med maten precis efter jag kom in från promenaden och så va de varmt vid spisen så jag har legat i soffan och halvsovit nu i några timmar och de har varit jätteskönt. Ska snart gå och lägga mej i sängen tror jag, orkar knappt hålla ögonen öppna.
Jag vill egentligen inte gå och lägga mej för jag vet att när jag vaknar imorgon så är de en dag som jag önskar inte fanns. De är en hemskt jobbig dag och jag vill bara att den ska försvinna, så imorgon kommer inte vara nån höjdardag och jag kommer säkert spendera hela dagen i sängen och vara rätt nere. Så jag ser inte fram emot morgondagen men jag vet att den kommer komma, oavsett om jag vill de eller inte så de är inget att göra åt utan bara försöka acceptera de.
 
Imorgon blir de nog att lägga sej i badkaret en stund, där skingrar man tankarna och kan koppla av väldigt skönt och de kan jag nog behöva.
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0