Snö snö snö....

2013-01-08 | 11:31:45 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Fy va tråkigt de va att vakna imorse och se att de är fullt med snö ute igen.. de som nästan hade försvunnit och jag som va så glad för de. Och nu så är de jättemycket igen och de bara vräker ner snö utanför fönstret och de känns så deprimrande när man så gärna vill ha vår som jag vill ha, igår kändes allt mycket närmre men nu känns allt så långt borta igen.
Åååhh va jag inte ville ha mer snö även fast jag vet att de bara är januari och att de är långt kvar till våren, men är de massa snö så känns de längre bort och är snön borta och man ser lite grönt på gräset så känns de inte lika långt borta och då behöver man inte tänka på att de bara är januari.
Men jag vet att de bara är snö så jag ska inte gnälla och tänka för mycket på de nu, den försvinner förhoppningsvis snart igen. Och när jag va ute och gick promenad igår så märkte jag faktiskt att de inte blir mörkt lika fort på eftermiddagen längre utan de är ljusare lite längre och de är jätteskönt för då vet man att de går åt ljusare och varmare tider.
 
Min lillebror åker buss till skolan för att vi bor på landet och imorse så ringer han och frågar om jag kan köra han till skolan för att bussen inte har kommit, och jag bara kollar ut och säger "nej helst inte".. de va ju helt galet med snö och helt vitt och moddigt på vägen och min bil är verkligen ingen bil att köra med när de är så.
När vi åkte hem från hans bandymatch för några veckor sen och de va sånt väder va de värsta jag gjort, hade ingen kontroll över bilen överhuvudtaget och den bara gled.
Skulle jag då köra han och dom andra barnen till skolan när jag visste hur de skulle bli... nä jag ville verkligen inte de. Så jag sa att dom skulle vänta ett tag till för bussen kunde bara vara försenad eftersom de va så mycket snö och annars kunde han ringa Lillis och kolla om hon kunde komma istället.
Jag kände mej lite taskig och jag ville ju säga ja, men de är inte värt att de händer något, då är de bättre att dom kanske får vänta tio minuter extra istället.
 
Inatt kunde jag sova lite bättre och de kändes så skönt att vakna och vara lite utvilad, sen jag gjorde venportssoperationen så har jag varit tvungen att ligga på rygg när jag sovit för de gick inte att ligga på sidan och de gick inte ens att knappt röra sej. Så som jag hade lagt mej ner i sängen, så fick jag ligga. Minsta lilla rörelse gjorde ont så därför har jag legat väldigt obekvämt i flera nätter och inte sovit så bra, men inatt kunde jag ligga på sidan igen utan att de gjorde ont så de va helt underbart att få ligga som vanligt och sova.
Jag hade även katten bredvid mej i sängen hela natten och bara höra henne ligga och kurra är helt underbart, jag blir lugn på något sätt och sen är hon så otroligt söt och mysig på kvällarna.
Nu ska jag gå upp och fixa iordning i mitt rum och fixa lite i skåpet så jag får lite ordning och plats med mer för de är inte så stort i mitt rum så därför är de så viktigt att rensa och städa så de inte blir rörigt. Jag började lite med de igår men efter jag hade hållt på en stund så blev jag jättetrött och va tvungen att lägga mej och vila så de blev inte av att jag gjorde klart de. Så de ska jag roa mej med nu ett tag och sen i eftermiddag ska vi åka till sjukhuset och hälsa på pappa och se hur han mår efter operationen.
 
  
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0