Imorgon får jag veta.....

2013-01-22 | 20:34:22 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Usch vilken skit dag de har varit idag, jag känner bara för att gå och lägga mej och sova. Jag vet inte om jag är lättirriterad men just nu tycker jag bara att de är så jobbigt att höra pappa hela tiden när han går runt på kryckorna och låter, varför man måste typ stöna när man går på kryckor förstår jag inte... sen hostar han hela tiden och gör alltid de, förstår inte varför de aldrig går över.. och de gör mej så irriterad.
Jag vet verkligen inte varför jag stör mej så mycket på de men de blir väl så, nu har jag inte varit ledsen på ett tag så då blir jag väl lättirriterad istället.. medicinerna kunde ju göra en ledsen, irriterad, arg, deprimerad.. ja de va ju så olika från person till person och från dag till dag. 
Så jag har väl en sån dag helt enkelt och sen tror jag att de är lite för att jag är nervös inför imorgon ockå, jag vet ju inte vad läkaren kommer säga och eftersom jag vill såå himla mycket att de ska räcka med sex behandlingar så kommer jag bli så ledsen och besviken om hon säger att jag måste få åtta behandlingar så de tänker jag ju på hela tiden.
Jag har ju alltid tyckt att de varit jobbigt att pappa låter och hostar men idag har de varit extremt så de är nog för att de är så mycket i mitt huvud just nu.
 
På förmiddagen idag satt jag och kollade på tv ett tag och sen har jag skrivit på min bok fram till tre halv fyra och då gick jag ut på en promenad, jag gick själv idag för brorsan hade ont i magen. Jag va nog ute och gick en halvtimme och de va hur skönt som helst, jag hade varit väldigt trött hela dagen men efter den där promenaden så blev jag väldigt pigg.
Så när jag kom hem från promenaden så skurade jag toaletterna och packade väskan som jag ska ha med mej till sjukhuset och sen satt jag hos brorsan ett tag och pratade.
Vi pratade lite om att ha "godislöfte" för att de inte är så bra med allt socker, så vi ska inte äta godis och inte dricka läsk och så får vi se hur de går.
Jag äter alldeles för mycket godis och sånt nu  och även om jag inte är tjock så är de inte bra med sånt och man måste tänka lite längre fram, vad de gör mot kroppen nu och vad som händer i framtiden. Och eftersom jag är så dålig på att hålla sånt och inte har nån pli på mej själv så frågade jag brorsan om han ville va me på de och de ville han.
Nu ska vi bara köra nån månad för att se hur vi klarar de och sen ska vi köra tills jag är frisk och sen till juni. För under sommarlovet kan han inte ha godisförbud, de tycker jag är taskigt. Vi får äta popcorn när vi vill och chips en dag i veckan  så vi lär ju klara oss utan godiset utan problem, jag kommer ha jättesvårt med läsken bara eftersom jag älskar läsk.. men de måste gå :)
 
Efter maten så spelade jag och brorsan lite FIFA och pratade och skrattade och hade jättekul, och sen vid halv sju skulle vi åka för han skulle ha innebandyträning så jag skjutsade dit honom och nu sitter jag här vid datorn lite, ska åka och hämta honom vid kvart i nio så jag ska bara sitta här och skriva lite nu och försöka gå och lägga mej lite tidigare idag så jag inte är alltför trött imorgon, de blir ju ingen sovmorgon eftersom vi ska åka härifrån redan strax innan halv nio.
Jag ser både fram emot morgondagen samtidigt som jag inte gör de för att jag inte vet vad de blir för besked, men på något sätt känns de som att jag kommer få ett bra besked. 
Jag vet inte varför men magkänslan säger mej att de ser bra ut, att tumörerna har krympt så pass mycket att de bara behövs två till behandlingar och jag hoppas verkligen att de och man ska ju lita på magkänslan och de gör jag just nu. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte va nervös, för jag är riktigt nervös och jag vill bara veta nu.
 
Så nu blir de nog att kolla på lite serier och sen åka och hämta brorsan :) Försöker att inte tänka så mycket på imorgon även fast de är svårt eftersom de känns som de är så mycket som står på spel beroende på vad de blir för besked, de går verkligen inte att förklara hur jag känner när jag tänker på att läkaren kan säga att de räcker med sex behandlingar... Jag blir bara så överlycklig och de känns såå underbart, då börjar jag på min femte behandling imorgon och sen i slutet av februari gör jag min sjätte... och sista!!
De är bara så underbart om de kan bli så, och jag har ändå en känsla av att de kan hända för den tumören som sitter nere vid byxkanten som va 13centimeter lång och 8centimeter bred känner jag knappt längre. Den syns iallafall inte när jag står upp längre och innan såg man den väldigt tydligt.
Jag känner den när jag ligger ner men inte alls mycket, så den har ju krymt en hel del och jag hoppas att dom inne i magen också har gjort de.
Men jag ska försöka att inte hoppas allt för mycket för jag kommer bli så besviken om de blir fler behandlingar, och jag vet ju att de ordnar sej även fast de blir mer behandlingar än jag har hoppats på.
Men de är ju bara de att nu vill jag bara flytta tillbaka till Vetlanda och börja om och då orkar man inte vänta, allt ska gå fort och helst hända på en gång. Men nu är de bara hålla tummarna, så håll era tummar för att jag får ett bra besked imorgon :)
 
Hahaha jag bara måste visa brorsans rum, eller ljuset på hans lampa.. de syns inte så jättebra på bilden men de är rött iallafall.. haha jag har inte tänkt på de innan eller den har inte varit tänd innan så jag har inte sett de.. hehe.. tyckte de va lite roligt :)
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0