Godislöfte

2013-01-27 | 22:43:53 | Kategori: Allmänt | 2 kommentarer
Ja då börjar de bli bättre efter tredagars behandlingen och de känns skönt, jag har sovit väldigt mycket så de är därför jag inte har skrivit så mycket.
Jag tror att de är de jag ska göra när jag kommer hem efter behandlingarna för kroppen behöver nog vila, och just nu känns de bra. Jag har bara den där konstiga känslan i munnen som jag alltid har efter behandlingarna, inte riktigt illamående men nästan. De är inget som smakar gott av de jag äter och sen är de som att jag alltid vill ha nåt i munnen för att få bort smaken.
Jag känner mej hungrig även fast jag inte är de, så de är lite konstigt men eftersom jag har vant mej vid att de är såhär i några dagar så får de vara så.
De går ju som tur är över och jag äter normalt och de brukar jag inte göra såhär efter behandlingarna, jag åt tillome bra i fredags efter jag hade fått behandling.
 
Jag och syrran åkte förbi Nyköpingsbron påväg hem från sjukhuset för där har dom lite restauranger och sånt, syrran tog tacobuffe och jag tog grillad kycklingfile med tzatziki. De va verkligen jättegott och jag som älskar kyckling, jag åt upp allt, förutom salladen :) 
Vi hade de jättemysigt jag och syrran och när jag kom hem i fredags så låg jag mest i soffan och vilade och på eftermiddagen åt vi klyftpotatis och biff och även om jag inte åt jättemycket då så åt jag iallafall lite och de kändes bra.
Och nu har jag ätit bra hela helgen och jag har gått upp till 53kg så jag håller vikten och samtidigt går upp så de känns faktiskt jättebra.
 
Men nu har jag bestämt att jag ska sluta äta godis och läsk, jag är inte nöjd med min kropp som den är nu eftersom jag har ätit så mycket onyttigt så allt som jag har gått upp har satt sej helt fel och de gillar jag inte.
Så nu har jag och brorsan bestämt att vi ska ha godislöfte i en månad men vi får äta popcorn och chips på helgen men inget godis och läsk. Jag tycker inte att man kan ta bort allt för man måste få unna sej och levalite också, men man behöver inte äta så mycket och så ofta.
De känns bra på ett sätt till och de är att jag sparar en massa pengar som jag kan lägga på att köpa saker till lägenheten istället, för jag har köpa väldigt mycket godis och sånt och de drar iväg även om man inte tror de, så de ska bli kul att se hur mycket jag tjänar på att inte köpa massa godis och sånt.
Men fy va svårt de kommer vara att inte äta massa gott varje dag som jag har gjort nu under den här perioden, jag kommer få värsta humöret säkert.. jag som är en sån gottegris. Men de blir en prövning som jag bara måste klara av, om jag ska vara ärlig så tror jag mer på att brorsan klarar de än va jag gör, men jag ska bevisa för mej själv att jag kan stå emot sötsuget. Får köpa frukt istället när jag känner att jag måste stoppa nåt i munnen.
 
Jag har inte gjort så mycket i helgen förutom att jag har sovit/vilat väldigt mycket och skjutsat och hämtat brorsan från olika ställen och de har varit rätt skönt faktiskt, och imorgon ska vi ut och gå promenad igen jag och brorsan.
Jag sa de till han nu när han kom in och sa godnatt: "imorgon kväll går vi en promenad då?" och då sa han "men orkar du de då, du är inte för trött för de?" Han är så go den där killen och han gör mina dagar så mycket bättre, jag måste hitta på något som han och jag ska göra sen innan jag flyttar hem igen, som att åka iväg och bo på hotell och uppleva något roligt, ha en hel helg bara han och jag och göra saker som vi tycker är kul och som han skulle uppskatta. Jag ska försöka lista ut något för de vore kul att göra nåt för ja kommer ju sakna honom, vi är ju ganska mycket han och jag och på våra promenader pratar vi väldigt mycket. 
Och så har vi pratat om att vi ska dra ihop alla syskonen och åka till Heron City och bowla och äta sen när jag är klar med behandlingarna också, lite som att vi firar att allt de jobbiga är över. Så de kommer bli jättekul, och att man vet då att alla jobbiga behandlingar och allt sånt är klart och att man kan gå tillbaka till sitt vanliga efterlängtande liv igen som man har längtat efter i åtta månader.. vilken känsla de kommer vara :)
 
Nu ska jag gå och lägga mej och spela spel, har blivit beroende av ett spel som Johanna visade mej.. så de är dttt fel att jag inte kan sluta spela nu Johanna.. haha.. men ändå är de väldigt skönt att ha nåt att göra på dagarna, både tidsfördriv och roligt.
Imorgon bitti ska jag in till sjukhuset och ta lite prover till onsdagens behandling och efter de tänkte jag åka och handla lite, Lillis jobbar natt imorgon så jag ska fixa lunchen och middagen imorgon så de blir lite lättare mat så jag sparar på mina krafter till promenaden.
 
Här är en bild från när jag hade löshår, tror de va 2010-2011.. men så långt ska jag inte ha sen när jag skaffar de efter behandlingen, då tänkte jag ha page liknande till att börja med :)
Godnatt! :)
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Alexandra

Äsch du behöver lite extra gottigt o sött o onyttigt. Sen när du är frisk kan du sätta igång med träningen så att du känner dej nöjd :) tänk inte på sånt nu, du hinner med att va hälsosam hela livet ;-),

Va fin du är i brunt hår :) du passar i allt !

Svar: Ja men jag får testa att hålla upp i en månad med brorsan nu och sen kanske jag äter de igen och tar tag i allt de där med träning som du skrev sen när allt är över :)

Åh, va snäll du är Alex, tack så mycket fina du! :)
Malin Fasth

2013-01-28 @ 18:18:29
Postat av: Emma

Vad är det för roligt spel? :)

Svar: Hej Emma! Candy Crush heter de, du har nog sett att de har gjorts reklam om de på Facebook :) Väldigt beroendeframkallande kan jag varna för bara :P
Malin Fasth

2013-01-28 @ 22:17:09
URL: http://Emmadaahlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0