Mitt hår...

2013-02-10 | 23:24:15 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Idag har varit en härlig dag trots väldigt ont i halsen, och idag har jag även hostat lite och när jag har hostat så har de gjort fruktansvärt ont i halsen att jag knappt har vetat vart jag ska ta vägen. Som tur är har jag inte hostat så mycket så jag hoppas att de inte är nåt som kommer stanna.
Jag har druckit pressad citron idag också för att försöka göra lite som kan lindra de onda i halsen, de konstiga va att jag har alltid tyckt att citron varit jättesurt och speciellt när man dricker sån ren pressad citron..
Men idag när jag drack det och brorsan också gjorde de så gjorde han värsta minen, som jag brukar göra i vanliga fall men som jag inte gjorde idag.
Jag tyckte inte ens att de va surt, jag gjorde ingen som helst min, de va som att jag drack saft.. Jättekonstigt vad smaklökarna förändras och blir annorlunda under behandlingen, och att de kan vara så stor skillnad på innan behandlingen och nu.
 
Idag vid tolvtiden kom brorsan hit och vi pratade en stund och sen åkte vi till Gnesta för att hälsa på farmor, Cicci och Olle följde också med men dom åkte i egen bil. När vi kom dit så kom kusin Tim också och vi satt och fikade för farmor hade fixat smörgåsar och semlor.
Sen gick vi in i vardagsrummet och satt i soffan och kollade på lite kort, farmor tog fram kort på farfar och från lite olika födelsedagar. Man förstår att hon saknar honom jättemycket för hon pratade om honom hela tiden idag när vi va där, och de är ju klart att hon saknar honom när dom har levt ihop i över 50 år. Men de va ändå skönt att se att hon klarar sej rätt bra och att hon inte gräver ner sej och blir deppig, utan hon gör de bästa av de och lever vidare.
Vi va hos farmor i några timmar och jag fick med mej ett fotografi från när jag är liten med mej hem, jag kommer absolut inte ha det nånstans synligt i lägenheten eftersom jag va grymt ful när jag va liten, så den hamnar nog i en kartong och sen ner i förrådet. 
 
Nu har jag precis beställt en jättefin klänning och jag bara längtar tills den kommer och jag får prova den, den va nästan "to die for" och jag kunde inte låta bli att beställa den. Jag har sagt att jag inte ska beställa några kläder eftersom jag vill köpa möbler till lägenheten istället, men nu blev de såhär och just nu känns de inte alls jobbigt eftersom den va så fin. Och jag ska ju faktiskt unna mej saker har min läkare sagt.
 
Jag har varit ganska glad idag faktiskt, mitt hår har ju börjat växa ut igen efter dom tog bort ett av cellgifterna som krånglade till det med domningar i mina händer och fötter. Så nu har håret kommit ut en bit och man kan liksom dra i det, de är så att man kan greppa tag i de och de visar ju bara att de verkligen har växt. För innan va de väldigt kort, de va bara några millimeter och nu är de mycket mer, även fast de inte är mycket och inte jättelångt så är de långt för mej.
Jag hade så himla kort innan när jag åt de cellgiftet som har med håret att göra så de finns inte, jag hade knappt något alls, de va nästan helt kalt. Så nu när jag har hår och de syns på huvudet att de inte bara är kalt så känns de jätteskönt och jag ser att de händer saker, det går framåt och de gör att jag ser att de kommer ordna sej allting och håret kommer fakriskt tillbaka.
De känns så skönt att veta att om några månader så kommer jag kunna sätta i löshår och jag slipper peruken och jag kommer se ut som vanligt igen och allt kommer bli bra.
De är de jag har längtat så länge efter och som jag visste skulle komma men som har känts så långt borta innan, nu helt plötsligt när jag faktiskt ser att håret växer, även om de går sakta så växer det verkligen och då känns de inte så långt borta längre.
Så nu sitter jag här och tänker på vilken underbar vår och sommar det kommer bli, jag längtar så himla mycket till i slutet av april när sista behandlingen är gjord och jag vet att de är över. Inga mer behandlingar eller jobbiga ligga på sjukhuset och må illa dagar, allt sånt är över och jag klarade de.
Känslan av att veta att de är över och att jag klarade de kommer nog va underbar, och då ska jag allt fira och bara ha så kul!
Jag längtar redan, och jag vet att tiden kommer gå fort, de har ju redan gått fem månader och jag tycker de har gått jättefort, så två och en halv månad till klarar jag.
Nu ska jag gå och lägga mej och förhoppningsvis är de bättre i halsen imorgon, annars får jag nog åka in till sjukhuset så dom får ta lite prover på mej, kolla blodvärdet och lite sånt så jag inte har nån infektion.
Kan nog inte ha ont i halsen nästa vecka när jag ska in på behandling så de gäller att bli av med det snart, men sömn är ju bra så jag får se till att sova mycket.
Godnatt!!
 
Här är lite bilder på mitt nya hår som håller på att växa ut :)
 
 
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Emmelie

Vad du är modig Malin! Jag är jätteimponerad. Jag vet ju att håret är viktigt för dig. Och att lägga ut dessa bilder är såååå modigt. Underbart!! =)

Jag måste hålla med dig, tiden har gått jättefort. Har knappt märkt att du har varit borta. Vi har bara jobbat om varandra. =)

Hoppas förkylningen går över snart. Kram

Svar: Tack Emmelie!! Jag har tänkt i flera dagar nu och jag vågade först inte lägga ut dom men när jag bara tog på själva huvudet när inte ansiktet va me så kändes de lättare. Har fortfarande väldigt svårt för att visa mej utan mössa eller peruken.Sen ville jag visa att håret verkligen har växt lite, för jag är ju såå glad över de :)
Hehe ja vi har ju de, men nu när jag kommer tillbaka i mars så kommer du nog se mej lite oftare för jag kommer ju komma in och handla en del ;) Kram
Malin Fasth

2013-02-11 @ 20:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0