Inte min coca cola...

2012-10-22 | 22:23:00 | Kategori: Allmänt | 4 kommentarer
Jag har ju läst och hört att lukten och smaklökarna förändras under en cellgiftsbehandling, och att det man tycker om innan behandlingen kan smaka äckligt och maten kan vara smaklös m.m... men inte trodde jag att det jag gillar såå mycket skulle smaka så äckligt nu. Jag älskar ju verkligen coca cola och dricker väl det mer än jag borde göra i vanliga fall.
Men nu när jag dricker det så smakar det bara äckligt och konstigt.. och jag blir så ledsen eftersom jag så gärna vill ta ett stort glas cola och bara njuta.
Sen kan jag inte äta lantchips heller för de smakar nästan ännu värre, och det åt jag oxå jätteofta förut. Konstigt att det man tycker om mest ska vara äckligt, varför kan jag inte tycka att grönsaker är äckligt nu för.. det äter jag ju ändå inte :)
Sen kommer det väl säkert bli så att jag tycker om sånt som jag i vanliga fall inte tycker om och de är väl både bra och dåligt.. men de känns ändå tråkigt att sånt som jag älskar ska smaka så illa..
 
 
Nu har jag 6 dagar på mej innan nästa behandling och jag skulle verkligen behöva gå upp några kilon tills dess. Jag gick ner en del förra behandlingen och sen har jag inte riktigt hunnit gå upp allt igen eftersom jag va lite dålig med maten i ett par dagar.
Jag äter ju nån sorts mat varannan timme, och så äter jag frukt, nötter, näringsdrycker och dricker nyponsoppa m.m.. så jag äter ju bra och som man ska göra men eftersom jag behöver gå upp lite extra nu så kroppen har lite att ta av inför nästa behandling så behöver jag äta något mer.. Så nu sitter jag här och funderar på vad jag kan äta för att gå upp några kilon fort och det jag vet att jag kan köpa och äta mycket av är ju lussekatter, så imorgon blir det en tur till ICA MAXI i Södertälje för att köpa lite lussekatter :)
 
Godnatt!!
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Linda

Jag köpte lussebullar idag faktiskt, det är ju så sjukt gott!!! Köp massor och frys in!! :D

Svar: Ja hur gott som helst :)
Malin Fasth

2012-10-22 @ 22:45:10
URL: http://lindalou.blogg.se
Postat av: A

Malin försök att äta bra mat med mkt kcal, har du svårt att äta mkt mat. till mellanmål testa gärna med en gainer som innehåller många kcal gärna dem med över 1000 kcal.
Lyckatill och krya på dig

2012-10-23 @ 08:35:02
Postat av: Alexandra

Tråkigt att det inte smakar som vanligt.. Gott med lussekatter iaf :) köp glass med om det smakar bra. Har hört att vindruvor ska vara fräscht o gott när inget annat smakar. Kolla med en dietist om det finns ngt som gör att du kan gå upp i vikt fort :)

Kramar

Svar: Ja det är jättetråkigt, men det är ju inte bra med cola så egentligen är det ju bra :) Ja lussekatter är jättegott :) Jaha okej, men då ska jag testa vindruvor och glass oxå :) Kramar
Malin Fasth

2012-10-23 @ 09:01:16
Postat av: Mats Lundberg

åååh glass... i massor! å chocklad sås.... tro mig man går upp då ;) har jag hört av en "kompis" *vimlar med ögonen* hehe

2012-10-23 @ 17:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0