Vänner!

2012-11-12 | 22:31:00 | Kategori: Allmänt | 2 kommentarer
Jag har väldigt ofta blivit vän med såna som inte visat sej vara så bra vänner efter ett tag. Det är många som har utnyttjat och sen pratat skit bakom ryggen på mej.
Jag vet att jag kanske får skylla mej lite själv eftersom jag är för godtrogen, jag tror att alla är snälla och att dom inte skulle kunna göra nåt.
Men sån är jag, jag tycker att alla är snälla och jag tror gott om alla tills dom visar motsatsen.
Jag har haft vänner som jag litat på och som jag trott varit bra vänner, men sen en dag fick jag höra att det inte alls va så.. Jag fick höra massa saker som hade sagts bakom min rygg.. och sånt sårar.
Jag tycker inte att man gör så om man är vänner, såna vänner kan man lika gärna vara utan.
 
Hon hade bland annat sagt att jag "hittade på saker" eftersom jag har varit med om ganska mycket i mit liv och det tyckte hon va konstigt..
Men varför skulle jag hitta på att jag har varit med om en stor bussolycka?
Varför skulle jag hitta på att jag har en tumör vid axeln som trycker på och gör att jag får ont i armen?
Varför skulle jag göra de..? Vad får jag ut av att göra det..? Att folk ska tycka synd om mej? Nää, jag är verkligen ingen som tycker om när folk tycker synd om  mej, snarare tvärtom isåfall.. jag går och har ont utan att säga något och låssas att allt är bra istället för att gnälla.
 
Jag är väldigt glad över att jag bröt kontakten med vissa människor för idag har jag så bra vänner och jag är så glad över att jag har dom. Dom är verkligen riktiga vänner och vännner som alltid ställer upp och alltid finns där. Även om det är jobbigt så finns dom kvar, dom stöttar och hjälper till.
Jag är så glad över att ha dom som vänner och jag längtar såå tills den här behandlingsperioden är över så jag får träffa dom igen.
Även fast jag inte bor i Vetlanda just nu och kan träffa dom så hörs vi varje dag iallafall, och det gör att de inte känns lika jobbigt att vi inte kan ses.
Men snart är det vår och då kommer jag hem igen, och vi kommer ha massor att ta igen då Alexandra & Johanna ;)
 
Alex och jag i slutet av september.
Alexandra blev jag vän med för bara några månader sen, men vi klickade väldigt fort.
Vi träffades för första gången i juli och efter att bara ha träffats några gånger så va de som att vi hade  känt varandra hur länge som helst, vi klickade verkligen på en gång.
Nu har vi umgåtts en del och varje gång vi ses så har vi alltid så kul, allt känns så avslappnat och bra och jag trivs så bra med henne. Hon är verkligen en jättehärlig och underbar människa och hon ställer alltid upp och är alltid glad.
Sen jag fick veta att jag skulle gå igenom cellgiftsbehandlingen så har hon funnits där för mej varje dag.
Hon kom med en hel påse med godis och tidningar och ett "må-illa-armband" till mej att ha på sjukhuset. Så snäll!
 
Johanna och lilla Tilda!
Johanna och jag har bara träffats några gånger, vi började umgås nästan precis när beskedet om behandlingen kom. Så vi hann bara lära känna varandra lite innan jag åkte in på behandling, och nu bor jag 30 mil bort.
Men även fast jag bara träffade Johanna några gånger så märkte jag på en gång att hon är en genomgo och underbar människa. Jämt glad och såå härlig är hon!
Vi skriver i stort sätt varje dag och hon gör så mina dagar går fort, och jag blir alltid lika glad när jag skriver med henne. Hon har varit så snäll och stöttande nu under tiden jag gått på behandlingen och verkligen brytt sej och funnits där.
Hon kom även hem till mej med en blomma när jag mådde riktigt dåligt och det uppskattade jag jättemycket.
 
Så dom här två tjejerna är verkligen fantastiska människor och såå bra vänner! <3
 
Nu ska jag snart krypa ner under täcket och sova, dom andra i huset sover redan så det är bara jag som är vaken :)

Jag tänkte också passa på att säga att jag har riktigt dålig mottagning på mobilen här ute, så om jag inte svarar på sms så är det inte för att jag struntar i att svara utan då har inte smset kommit fram till mej. Så skicka igen om ni inte får något svar :)
 
Godnatt!
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Anonym

visst är det härligt med RIKTIGA vänner!!! Annars är jag som du, litar på allt och alla vilket har gjort mig besviken mååånga ggr!! Tyvärr kan det göra att man blir reserverad och då kan det ta tid för en del att förtjäna min tillit :((

2012-11-13 @ 09:04:03
Postat av: alexandra

Åh va fint du skrivit :)
Du är en jättebra vän också och jag ser fram emot våren och sommaren. Då ska vi ha skoj!

Svar: Tack Alex :)Jag ser också fram emot våren och sommaren och det ska bli riktigt skoj! :)
Malin Fasth

2012-11-13 @ 18:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0