Trippen till Vetlanda :)

2012-11-16 | 19:55:36 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Det har hänt så mycket dom senaste dagarna så jag har massor att skriva om nu :)
 
I onsdags bakade jag på morgonen, det blev kladdkakemuffins.. tyvärr blev dom inte så kladdiga men goda ändå, jag som verkligen tycker om att baka och laga mat och sånt har längtat lite efter de.
Så skönt att orka göra saker igen och inte bara ligga i soffan och se på tv. Och den här veckan har jag verkligen orkat göra allt som jag vill göra, och det bästa är att jag har en vecka till att njuta av innan det börjar igen.. såå härligt :)
Mums :)
 
På torsdagsmorgonen åkte jag till Trosa och hämtade upp syrran och hennes hund och så började vi våran tripp mot Vetlanda!
Här är klockan kvart i nio på morgonen och vi ska precis sätta oss i bilen och åka.
 
Resan dit gick väldigt fort för vi pratade i stort sätt hela tiden. Vi stannade några mil innan Eksjö för att hunden (Figo) skulle få kissa lite och vi skulle få sträcka på benen lite. Sen fortsatte vi mot Eksjö, och där skulle vi möta Alexandra.
Vi hade bestämt att vi skulle luncha ihop, och att vi skulle plocka upp henne vid en bensinstation i Eksjö.. så när vi kommer till Eksjö så smsar jag henne att vi är framme och så står vi vid bensinstationen och väntar.
När jag ser henne komma gående så går jag ut ur bilen och börjar gå mot henne, och sen börjar jag springa och jag känner hur glad jag blir och får tårar i ögonen.
När jag kommer fram till henne så säger hon "åh, jag börjar nästan gråta" och jag kände ju samma sak så jag sa "ja, jag me" och så kramades vi. Och de va hur underbart som helst att få krama henne och jag va så glad.
Jag har aldrig känt den glädjen över att få träffa en vän innan, det går inte att förklara hur mycket jag har saknat henne och hur bra det kändes att få träffa henne igen.
Båda står där och har tårar i ögonen och ler och är glada och vi börjar gå mot bilen och så ger Alex mej en påse med jättefina saker i som hon har köpt till mej. Hon är helt underbar! Jag fick en mössa, jättefin och lite sådär "baggy" som jag gillar, och en jättesöt kopp med en påse te och en sån som man lägger te i. Jättefint verkligen.
 
Vi åkte till en restaurang som hade thailänskt, och där tog vi buffè. Det var riktigt gott men jag glömde bort att äta eftersom jag inte kunde sluta prata med Alex, det va så länge sen vi träffades och jag visste att vi bara hade en timme på oss att prata och umgås. Det kändes så bra att träffa henne och sitta där och prata och skratta som vanligt igen :)
När vi hade ätit klart så körde jag tillbaka henne till jobbet och när vi skulle säga hejdå så fick jag tårar i ögonen igen och samtidigt va jag bara så glad, jag hade längtat efter henne och den här dagen så länge så det va så härligt att få träffa henne.
Min syster sa faktiskt "jag har aldrig sett dej så glad och lycklig över att träffa en vän innan, och det märks att ni är bra vänner när man ser er ihop, när ni pratar och skrattar, och sen är ni väldigt lika till sättet."
De va jättekul att höra de, att de syns att vi är så bra vänner som vi är :)
 
Här är jag & Alex på restaurangen :)
 
Dom här fina sakerna fick jag av henne. Tack så jättemycket fina Alex!
 
 
När vi kom till lägenheten så började jag plocka bort mina kläder från garderoben och rensa ur allt i byrån och det i badrummet, så Pernilla som ska "passa" min lägenhet under tiden som jag bor i Södertälje får plats med sina saker. Och eftersom jag inte har bott i lägenheten på ett tag så va de rätt dammigt, så Emelie och jag städade och fixade lite.
Och när vi står och städar så ringde Anette och undrade om hon får komma förbi och säga hej, och de fick hon ju såklart. Jag blev så glad när hon kom, jag har inte träffat henne heller på så länge så de va jättekul att träffa henne. Hon hade med sej en liten tomte och en julklapp till mej, så go hon är :)
 
Sen kom Philip förbi en stund och vi satt och pratade i kanske en timme och jag va så glad att han kom, att han tog sej tid att träffa mej.. Han är verkligen en bra vän och jag har faktiskt saknat honom.
När Philip hade åkt så kom Pernilla och kollade på lägenheten och sen gav jag henne nycklarna. Jag hoppas verkligen att hon kommer trivas där och det tror jag att hon kommer göra, för igår kväll fick jag ett sms där de stod "trivs redan i lägenheten så de här blir super bra" :)
 
När vi var klara i lägenheten så åkte vi bort till min underbara arbetsplats ICA MAXI!
Det va verkligen så himla roligt att vara där och träffa alla igen, så mycket som jag har saknat dom.
Jag träffade ganska många och vi stod och pratade ett bra tag och de va så kul, och jag längtar tillbaka tills när jag kan börja jobba igen med dom underbara människorna :)
Och så va de kul att se förändringarna som hade gjorts i förbutiken och posten, och att kassa 1 va borta.. de såg lite annorlunda ut. Men de är kul med förändringar så de kommer bli jättebra sen när det är klart.
Det kändes så skönt när nästan alla sa att jag ser pigg ut, och att jag ser piggare ut och att jag ser ut att må bättre nu än vad jag gjorde förut.. innan jag började med behandlingen.
Och de stämmer ju faktiskt, för innan behandlingen hade jag ju så ont i magen och armen och mådde inte så bra. Nu har jag varken ont i magen eller armen och jag mår bra ganska många dagar per månad.
Så de är kul att det syns att jag mår bättre och att jag inte ser sjuk ut.
Sen fick jag en jättepåse med massa saker i från alla jobbarkompisarna, och det blev jag så glad över. Att dom tänker på mej och lägger ner tid på att göra mej glad, de betyder så mycket.
 
Allt de här fick jag :)
 
Efter vi hade varit på Maxi så tänkte vi att vi skulle åka hem eftersom det tar ett par timmar att åka hem och klockan va runt fem.. men så kände jag att jag bara va tvungen att åka förbi Johanna och säga hej, henne har jag ju också saknat massor.
Och eftersom vi skriver nästan varje dag så känner jag att jag vill träffa henne också, så de va jätteroligt att träffa henne och lilla Maja.
Vi åkte även förbi familjen Bondesson och hälsade på en stund, de va så länge sen jag träffade dom så de va jätteroligt.
 
På vägen hem kände jag mej jätteglad och lycklig på något sätt. alla intryck och alla som jag fick träffa och bara de att jag va hemma i Vetlanda igen.. Det gjorde jättemycket och de kommer jag leva länge på, men jag har redan börjat planera för när jag ska åka ner igen. Och då ska jag stanna längre, för tiden gick så himla fort.. jag hann inte med allt jag ville göra den här gången, så nästa gång ska jag stanna över en natt.
Så i Januari nån gång ska jag åka ner igen. Längtar redan :)
 
TUSEN TACK TILL ALLA MAXIANER FÖR ALLT DE FINA JAG FICK!! <3
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0