Promenad i solen.

2012-11-06 | 12:52:00 | Kategori: Allmänt | 2 kommentarer
 
Då var det dagen efter behandlingen och jag känner mej helt okej, jag har haft lite ont i magen eller känt mej lite konstig.. har inte haft direkt ont, utan mer haft en konstig känsla i magen. Jag vet inte om det har lite med medicinerna att göra eller om det är annat men lite jobbigt är det. Annars känner jag inte av så mycket, lite tröttet och att jag inte orkar så mycket bara. 
Det kändes skönt igår när jag var på sjukhuset och läkaren säger att nu för tiden är det mer vanligt att man mår bra än att man mår jättedåligt under en cellgiftsbehandling, man är lite trött och har lite illamående, men annars mår rätt bra. Sen kunde det ju dippa från behandling till behandling, så bara för att man mår bra ena gången så behöver man inte göra det nästa gång.
Och ibland mår man lite dåligt på en gång och ibland kan det ta några dagar innan det kommer. Det är väldigt olika från gång till gång, och som jag kände det första gången skulle jag nog inte behöva känna det igen. Och det va så skönt att höra för det var en mardröm att må så dåligt och inte ha nån kontroll, så så vill jag aldrig mer må och förhoppningsvis slipper jag det. Sen var det mycket som spelade in att jag mådde som jag mådde också att jag fick en medicin som inte va så bra för mej tydligen. Jag fick Primperan mot illamåendet, och den tablettens biverkningar är blandannat, stickningar, krypningar, och domningar i benen, rastlöshet, orolighetskänsla i kroppen.. det var iallafall dom jag kände av och när man går igenom cellgifter och redan mår dåligt så va dom biverkningarna jättejobbiga.
Men sen jag slutade med dom så har jag ju mått mycket bättre, varit glad och tänkt positivt :)
 
Nu skiner faktiskt solen lite och jag ska gå ut och ta en promenad, läkaren sa att det var bra att gå ut och få lite frisk luft och att leva så bra som möjligt, Så om jag äter bra, mår bra och är glad och gör sånt som jag brukar så svarar man oftast bättre på beandlingen. Och jag vill ju inget hellre än att svara bra på behandlingen och bli frisk fort så därför ska jag försöka få lite motion varje dag, äta bra och ofta och göra sånt jag tycker om att göra :) 
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Emmelie

Det är så härligt att läsa dessa underbara och positiva tankar. Läkaren har ju så rätt, det är viktigt att vara glad. Det låter som om du är pigg och har fått tillbaka mycket av orken. Det är bara att kämpa på Malin. Du kommer att fixa detta.

Kram

Svar: Ja men det är jag faktiskt, även fast jag är lite extra trött nu precis efter behandlingen så har jag ändå mer ork nu än förut.. även fast det är väldigt mycket från dag till dag, så man får ta en dag i taget. Ja nu ska jag kämpa och snart är jag tillbaka hos er igen! :) Kram
Malin Fasth

2012-11-06 @ 13:37:49
Postat av: Elin

Hej malin! Så himla tråkigt att läsa att du blivit sjuk! Jag håller tummarna för dig, vilken tur att vi har bra sjulvård i sverige. Vet inte vad du är för sjuk men jag fick ju själv elakartad hudcancer
För några år sedan. Så kan tänka mig lite vad du går igenom. Håller tummarna för att du snart är på benen igen! Kram

Svar: Hej Elin! Tack så mycket för det du skrev, och det är jättetråkigt att höra att du också varit sjuk och gått igenom den här resan som jag går igenom nu. Men hur mår du idag? Jag har många tumörer i magen som växer väldigt fort och trycker på och förstör väldigt mycket i magen och ställer till problem.
Tack så mycket snälla du :) Kram kram
Malin Fasth

2012-11-06 @ 21:23:19
URL: http://elinlovisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0