Halloween :)

2012-11-03 | 23:01:00 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
 
Idag är det Halloween och jag sitter här i sängen och äter popcorn och kollar runt lite på olika sidor.
Vi åt fin middag idag, oxfile med bakad potatis och skagenröra och sen chokladpudding till efterrätt och ostbricka på kvällen. 
Det har varit en rätt bra dag idag faktiskt, men jag har inte sovit så speciellt mycket.. Katten ville väl inte att jag skulle sova så hon höll mej vaken större delen av natten och ville leka, men det ville inte jag kan jag säga. Men att säga det till en katt så den förstår är ju inte så lätt.
 
Jag har tänkt väldigt mycket idag, först på att jag inte vill/kan bo kvar i min lilla lägenhet.
Den är alldeles för liten och jag mår bara dåligt när jag tänker på den, för det var där jag var när jag mådde så fruktansvärt dåligt efter första behandlingen.
 
Jag kunde inte sova, jag orkade inte gå upp och ta något att äta, jag hade knappt orken att ta mej från soffan till sängen även fast det bara är några meter.. jag ställde mej vid fönstret och kollade ut, la mej i soffan, gick till sängen, ställde mej i fönstret, la mej i soffan..
Ja det var så mina dagar såg ut och det orkade jag knappt, jag var bara deprimerad och kände sån tomhet. Jag grät i stort sett hela dagarna och jag brukar inte gråta så lätt i vanliga fall.
Det var hemskt att uppleva, och eftersom jag inte fick i mej någon mat eller vätska så fick jag ju åka in till akuten på torsdagen.
Och då hade jag haft det så hemma i lägenheten sen i tisdags. Och 2 dagar kanske inte låter mycket, men när man mår såå dåligt så känns det som en evighet.
 
Så inatt då när jag inte kunde sova så låg jag vaken en del och då kom dom dagarna faktiskt upp i mitt huvud av nån anledning, och jag kände bara "nej jag kan inte åka tillbaka till den lägenheten".
Jag får bara upp dom där bilderna i huvudet av när jag mådde så dåligt och att jag kände mej så ensam och att allt var jobbigt, och där vill jag inte bo om det ska kännas så.
Sen vet jag ju inte om det känns så sen när jag är frisk och flyttar tillbaka till Vetlanda igen, men hur som helst så måste jag ha en större lägenhet.
Så nu ska jag ställa mej i kö på en 2a nånstans i Vetlanda och det känns jättemycket bättre för jag har ju velat ha en 2a hela tiden, den där 1an var ju lite av en nödlösning och skulle bara vara tillsvidare. Så om det är någon som har något tips på vart jag kan ställa mej i kö, eller hör något om nån ledig lägenhet så får ni jättegärna höra av er. Jag kommer ju inte flytta tillbaka till Vetlanda förrens i vår någongång så det är däromkring vår/sommar jag söker en 2a :)

Men nu mår jag bra, sen jag "flyttade" hit till Södertälje och har haft familjen runt omkring mej så har jag faktiskt mått bra och även fast behandlingarna är tuffa ibland och jag har "piss" dagar så har jag väldigt många bra dagar också.
Jag har ju alltid tänkt att jag vill klara mej själv och när det blev sådär som det blev och vi kom fram till att jag skulle flytta hem så ville jag först inte det. Jag är ju vuxen och har flyttat hemifrån och är självständig och klarar mej själv, så det kändes så konstigt och som att jag hade misslyckats på något sätt.
Men sen jag kom hit så har jag inte alls känt det så.
Det har bara varit jätteskönt och jag skulle aldrig vara där jag är nu om jag hade bott kvar i Vetlanda och varit helt själv och gått igenom allt som jag har gått igenom, och går igenom.
Så jag är glad över att jag är här, men sen längtar jag ju till Vetlanda och alla människor där något sjukt mycket. Men jag hoppas att när jag är tillbaka sen i vår så finns dom som jag vill träffa kvar där och inte har glömt bort mej :)
 
När man går igenom något sånt här så tänker man väldigt mycket, och man får massa klarhet i saker och ser saker på ett helt nytt sätt. Man uppskattar saker på ett helt annat sätt och man märker vilka som är ens riktiga vänner och vilka som verkligen bryr sej om en och vilka man ska hålla fast vid.
Sen vet jag att det finns dom som är tysta och kanske inte säger så mycket eller visar så mycket, men som bryr sej iallafall, bara det att dom inte vet vad dom ska säga eller är rädda.
 
Nej nu ska jag gå och lägga mej, men lite avundsjuk är jag ju på alla som har roligt ikväll.. Men nästa år på halloween är jag med :)
 
HAPPY HALLOWEEN PÅ ER! :)
 
 
Här är en bild från i augusti när jag var i Turkiet, på en "underbar semester för att orka med det som komma skall" :)
 
 
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0