Godmorgon..

2012-11-09 | 10:07:31 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Godmorgon!
Det är skönt när man vaknar och solen skiner, samtidigt är det frost ute så det är säkert rätt kallt. Men solen gör mycket och man blir gladare när man ser sol och klarblå himmel istället för regn och en grå himmel :)
Imorse vaknade jag vid sju tiden och det första jag kom att tänka på var att jag glömde ta mina tabletter igår kväll, och jag tänkte "åååh, nu kommer jag säkert må illa hela dagen.." men jag kände inget illamående.. Jag kände mej som vanligt när jag vaknade. Så jag hoppas att den här dagen blir bättre än dom har varit dom senaste dagarna.
Och det kändes jätteskönt så jag låg kvar i sängen till åtta när jag ska ta morgontabletterna. När jag kommer upp och har tagit mina tablettter så sätter jag mej och äter min vanliga "första frukost."
Direkt när jag vaknat äter jag alltid yoggi jordgubb 4,5 % och havrekuddar.. sen efter nån timme så tar jag smörgås och ägg eller nyponsoppa. Eftersom min mage inte är som vanligt så kan jag inte äta allt på en gång, det blir för mycket och jag mår illa.
Det är ju tumörerna som trycker på tunntarmen och dom sitter på varsin sida av tunntarmen och när maten då kommer så blir det för trångt att passera.. Det är som att det blir stopp och jag får jätteont i magen och kan inte äta. Så det är därför jag får äta lite men ofta. 
Men nu när jag går igenom den här behandlingen så ska det förhoppningsvis ändra sej snart. Tumörerna ska ju krympa och sen förvinna helt och då kommer jag inte ha några problem med magen mer. Och det kommer bli såå skönt, att kunna gå ut och äta på restaurang och orka/kunna äta upp allt utan att behöva lämna hälften som jag alltid får göra. Först är det ju tråkigt att inte kunna äta upp all maten som man beställt, och sen är det ju lite pinsamt att inte kunna äta upp allt när alla andra äter upp och jag får lämna.. Men snart är det ändring på det :) 
 
Härliga morgon :)
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0