En bra dag

2012-11-13 | 17:00:00 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Nu har jag suttit i soffan hela dagen och kollat på olika serier, och det har varit rätt skönt faktiskt att bara få slappa och inte göra någonting. Jag hade fullt upp igår så därför blev den här dagen väldigt lugn, men det har iallafall varit en bra dag även om jag inte har gjort så mycket.
Jag mår bra nu så alla dagar är bra känns det som och det är så härligt :)
Jag träffade brorsan igår igen, jag ringde till han på dagen och frågade om han kunde komma och hjälpa mej att byta lampa på bilen efter han hade jobbat färdigt. Han kom hit efter han hade jobbat klart och efter han hade bytt lampan så ställde vi oss och pratade en stund och det kändes bra att prata lite bara han och jag. Sen säger han "Malin, det känns jätteskönt att ha dej hemma!" Det gjorde mej glad när han sa det :)
 
Igår va jag iväg och köpte ny halvljus lampa till bilen, beställde pizza, plockade ur och in i diskmaskinen, gick en promenad, och så lagade jag middagen. Jag lagade korvstroganoff och ris och det va tydligen gott för pappa åt en väldigt stor portion :) Edwin gillar inte de så han gjorde jag pasta och stekt falukorv till.
Jag är inte van att göra så mycket samma dag nu för tiden så därför blev jag lite trött på kvällen igår och jag har varit lite seg idag.
 
Pappa var hos läkaren igår och fick beskedet att han kommer att opereras i början av nästa år.
Hans höftkula är helt slut eller sliten eller vad man säger, den är så dålig som den kan bli.. så han måste göra en höftkuleoperation. Egentligen är han för ung för en sån operation, men läkaren sa att han behövde operationen.
Nu har pappa så ont i benet och en operation kommer förhoppningsvis göra det bättre, så jag tycker att det är bra att han ska göra den, även fast alla operationer har risker. Men så som han har det nu kan han inte fortsätta att ha.
Sen kommer det säkert bli att jag får åka och köpa tidningen, laga middag åt honom och såna saker sen när han är hemma och är sjukskriven och går på kryckor. haha men så får det bli :)
 
Nu ska jag gå och duscha lite fort innan maten är färdig, idag är det pappa som lagar maten.. potatisbullar och bacon blir det.. de blir gott :)
 
Jag åt pizza till lunch både idag och igår, väldigt gott :)
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0