Vila i frid farfar!

2012-12-14 | 17:11:00 | Kategori: | 1 kommentarer

Nu har vi precis kommit hem från farfars begravning, den va väldigt fin och prästen va jättegullig.
Jag va lite nervös innan och visste inte hur jag skulle reagera, men de gick rätt bra faktiskt. Jag tyckte att de va jobbigt och de va tungt att se alla så ledsna, men jag bröt inte ihop och grät så som jag trodde att jag skulle göra utan jag grät bara när vi skulle lägga rosen på kistan.
Farfar hade en önskan att det bara skulle vara familjen i kyrkan, barn, barnbarn och respektive. Sen sa han också att han inte ville att vi skulle ha svarta kläder på oss utan att man fick ha på sej vad man ville, så därför hade jag ett jättefint ljust linne på mej :)

De va väldigt mycket tårar i kyrkan, alla grät och speciellt då när alla gick fram och la en ros på kistan. Det va väldigt känslosamt att se alla gå fram och ta sitt sista farväl av farfar, och när vi stod där precis innan vi skulle gå fram så kramar jag och min brorsa om varandra och då börjar jag gråta.. Jag hade inte gråtit nånting innan de men när vi kramar om varandra och hans kind är mot min kind och jag hör hur ledsen han är så kan jag inte hålla emot.. Så vi står och stöttar varandra och sen när vi går tillbaka och sätter oss så sätter jag mej bredvid syrran och då lägger hon armen om mej, och så sitter vi där och hör hur ledsna alla är.. De va riktigt jobbigt..

Efter ceremonin va slut så gick vi ut och pratade lite och sen åkte alla hem till farmor för att ha fikat där. Farmor ville att vi skulle vara hemma hos henne, hon ville inte vara i en kall lokal nånstans.. Så de va mysigt att vara hemma hos henne och vi alla satt där och åt smörgåstårtan som jag och Lillis slet med igår kväll :)
Sen efter smörgåstårtan fick vi lussekatter bland annat och dom va sååå goda, jag åt nog 5 stycken.. Och sen när vi skulle åka hem så tog farmor fram en påse lussekatter ur frysen och gav mej, hon vet hur mycket jag gillar de och efter idag vet nog hela släkten på pappas sida de me :)

Nu är vi hemma och ska snart äta middag med alla syskon som är hemma, och sen ikväll ska jag gå bort till min morbror som fyller 40 år idag.
Sen blir de nog rätt lugnt efter jag kommer hem från festen, äta lite gott och kolla på tv. Gottegrismalin :)



 

Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Anonym

<3 <3 <3 styrkekramar

2012-12-14 @ 23:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0