Näst sista behandlingen!!

2013-03-25 | 13:47:25 | Kategori: | 0 kommentarer

Nu ligger jag i sängen på sjukhuset och jag känner mej lite illamående och väldigt trött. Jag mår alltid dåligt när jag är här för jag gillar verkligen inte sjukhus, alla lukterna och lukten på tvålen gör mej illamående och så förknippar man dom här lukterna med nånting dåligt, så då kommer de nästan automatiskt när jag kommer hit att de känns jobbigt och jag känner mej sjuk..
Men nu är de näst sista gången jag är här på tredagars behandling och de känns så himla bra, jag är så trött på de här nu så de ska bli skönt att de snart är över.
Nyss va de en sköterska här inne och pratade med mej om hur jag har haft de sen jag va här sist och henne har inte jag träffat på några månader och när hon kom in här och såg mej så sa hon att de va så kul att se mej. Hon såg mej när jag mådde som värst och va som smalast och hon sa att de va stor skillnad nu och att de va så kul att se mej och att jag mådde bra och hade gått upp några kilo.
Och de tyckte jag va kul att höra för jag har ju verkligen fått jobba för dom här kilorna som jag har gått upp, de har varit riktigt tufft vissa veckor och i början grät jag jämt för att de va så svårt att få i sej maten, men jag kämpade på och de har ju visat sej att de gjorde nytta.
Dom tog vikt på mej precis och jag har gått upp ytterligare sen jag va här sist.. Haha nu får de räcka tycker jag, 56,8kg ligger jag på nu.. Så sen i oktober har jag gått upp 10 kg... Helt galet :)
Men de ska bli skönt att kunna börja träna sen, jag tänkte att jag ska börja redan nu, eller inte nu men om ungefär en vecka.. Jag ska börja lite smått och göra några enkla övningar för att komma igång.
Jag pratade med läkaren om de och de va helt okej, bara jag tog de väldigt lugnt eftersom kroppen inte har gjort något på så länge och cellgifterna slår ju ut alla muskler och allting så man får börja på noll. Så de gäller att inte gå in för hårt i början så man skadar något.
Nu ska jag vila en stund för jag är verkligen jättetrött och orkar knappt hålls ögonen öppna.. Jag har ju den här himla nålen oxå så de känns lite obehagligt att ligga ner, men de gör de alltid i början och sen märker man inte av den..
Idag känns de för övrigt som att våren är påväg, jätteskönt ute och solen skiner och de är knappt nån snö här i Linköping... Underbart! :)

Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0