Mys hos Johanna!

2013-01-18 | 23:44:00 | Kategori: | 1 kommentarer

Idag är de fredag och jag har varit i Vetlanda i tre dagar, när jag kom i onsdags åkte jag direkt och kollade på lägenheten.
Den va jättefin och självklart va de fler som hade kollat på den och alla ville ha den, så dom gick efter vem som stått längst i kö så jag fick den inte.. De va rätt tråkigt eftersom jag gillade den så mycket, men så dök de upp en till lägenhet som jag ska kolla på imorgon så de ska bli jättekul :)
När jag hade kollat på lägenheten som jag inte fick så åkte jag till maxi och hälsade på alla där och de va så himla kul att träffa alla och jag kände mej verkligen så omtyckt. Alla kom fram och kramade mej och sa att jag såg så fin och pigg ut och de gjorde mej så glad. De betyder så mycket att få höra att jag ser fin ut eftersom jag inte känner mej fin just nu, och när jag gick runt där och pratade med alla så kände jag hur mycket jag saknar dom.
Jag vill verkligen bara tillbaka till mitt underbara jobb och fina arbetskamrater nu, när jag är här så känner jag hur mycket jag saknar allt och hur mycket jag har att kämpa för. Jag mår så bra här nere och känner mej riktigt glad nu när jag är här.

Efter jag hade varit på maxi ett tag åkte jag hem till Johanna, hon erbjöd mej sovplats där onsdag till fredag och de va verkligen jättegulligt av henne och jag är så glad över att ha henne som vän :)
När jag kom dit så va maten precis klar så vi satte oss och åt och sen på kvällen satte vi oss i soffan och pratade och åt massa gott och kollade på tv, vi hade verkligen jättemysigt och de va så kul att vara där.
De va så roligt att se Johanna och Thomas för dom är såå söta ihop och så glada och man blir så glad när man är med dom.
På kvällen när jag kom ner i rummet jag skulle sova i så hade Johanna ställt en skål med vindruvor och en chokladbit på nattduksbordet till mej och de va bara sååå gulligt och jag blev så glad.. Hon är en fin människa :)
På torsdagen åt vi rosa pannkakor till lunch och de va underbart gott! Jag är ju en pannkaka fantast och de verkade barnen också vara för dom åt massor :)

Sen på eftermiddagen hade jag bestämt med två kompisar, Philip och Richard att vi skulle åka till Nässjö och äta middag så jag hämtade upp dom och så åkte vi. Vi hade bestämt att äta på olearys men när vi kom fram så hade olearys tydligen lagt ner så vi fick tänka om.. Först såg vi en skylt om ett ställe som hette Fenix steakhouse så de tyckte vi lät jättebra så dit åkte vi. När vi kommer in på restaurangen så va de inte en enda människa där och så kollade vi på menyn och de va bara typ kebab.. Och de ville vi ju inte ha så vi gick vidare.
Vi hamnade tillslut på Akropolis och där va de jättefint och god mat.
Jag beställde kycklingspett med tzatziki och klyftpotatis och killarna tog planka.
Jag tyckte att de va jättekul att träffa dom igen och de va jättemysigt att sitta där på restaurangen med dom. De va mycket skratt och de gillar jag, och maten va jättegod.
De som gjorde mej överlycklig va att jag åt upp all mat som va på tallriken och de är första gången de händer att jag äter upp allt när jag är ute och äter på restaurang på flera år.
Jag blev så glad när jag orkade allt och inte fick ont i magen, de bevisar ju att de har hänt grejer i magen med tumörerna :) så de går faktiskt framåt och jag hoppas att de har gått tillräckligt mycket framåt så de räcker med den korta behandlingen så de bara är två till behandlingar.

Idag har jag varit på maxi nästan hela dagen, jag åkte från Johanna vid tolvtiden och åkte hem till lägenheten och bar ner lite saker i förrådet och sen åkte jag till maxi och åt lunch.
Jag va på maxi till halv fem så de va verkligen en lång lunch.. Men de va så kul att vara där och prata med alla så jag ville ju inte gå därifrån, jag är så glad över att alla är så snälla och bryr sej och stöttar mej och jag känner mej så lyckligt lottad som har så underbara människor runt mej.
När jag kom hem började jag rensa bland mina kläder och i garderoben med saker så de inte blir lika mycket sen när jag kommer hem, och de har jag roat mej med nästan hela kvällen. Jag har legat i soffan och kollat på tv nu en stund och de har varit rätt skönt att bara ligga här och kolla på tv och få njuta lite av att vara här i Vetlanda och få känna att allt är som vanligt för några dagar. Men nu ska jag gå och lägga mej och sova och så ska jag träffa Alexandra imorgon och de ska bli jättekul.
Godnatt på er! :)

 

Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: johanna

ååå tack själv för att du kom.. sååå mysigt å trevligt med sällskap.. :-) pratade ju lite med svärmor om lägenheter sen å sa att du var en lugn å skötsam tjej.. höhö
så kul att trivdes under din vistelse i vetlanda.. nu kommer du fixa resterande behandlingar galant å tiden kommer gå fort till mars/maj...
puss å kram

Svar: Ja, de har varit hur mysigt som helst och du är så gooo :) Jaså gjorde du de, hoppas jag ligger bra till nu då.. hihi.. Ja de tror jag me, nu har jag ju så mycket extra krafter och är ju hur glad som helst nu när jag hade de så bra när jag va nere, allt känns toppen :) Så nu köör vi, snart är de klart och då ska vi ha massa skoj :)) Puss å kram
Malin Fasth

2013-01-20 @ 22:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0