Sol sol sol!!

2013-02-23 | 10:15:00 | Kategori: | 0 kommentarer

Va underbart de va att vakna imorse och se solen skina och fåglarna kvittra, va mycket gladare man blir av de.
Jag mår bättre idag än va jag gjorde i torsdags för då va de inte så roligt, men en av dom unga manliga sjuksköterskorna kom in på torsdags kvällen med oboy till mej och de va riktigt gulligt av han, och så kom båda killarna in och pratade med mej och frågade hur de va och sen höll dom mej sällskap och pratade om andra saker så man fick skratta lite :)

Sen på fredagen trodde läkaren att jag hade feber eftersom jag va helt knallröd i ansiktet och jättevarm i hela kroppen, så dom tog tempen och de visade sej att jag inte hade feber men hon ville ändå att jag skulle stanna kvar en stund extra efter att jag fått behandlingen så dom såg att de inte va nåt som va fel.
Jag åt lunch på sjukhuset och sen packade jag ihop mina saker och gick ut mot bilen, jag skulle köra hem själv efter tre dagars behandlingen för första gången men jag kände att de inte skulle vara några problem för jag kände mej helt okej och inte alls trött.
När jag kom hem så hoppade jag in i duschen på en gång för sjukhuslukten är hemsk, så jag ville få bort den och känna mej lite fräsch. Sen vilade jag en stund innan maten och även efter maten me.
Jag blev ganska trött på kvällen så jag la mej inne i brorsans rum och kollade på en film och sen vid kvart i tio hade jag lovat att hämta han och hans kompisar och skjutsa hem dom, egentligen skulle pappa göra de men när han sa att han inte tänkte köra runt i hela Järna och köra hem dom utan bara ta ena killen som ändå va på vägen så sa jag att jag kunde göra de. Jag tyckte att de kändes så dumt att bara skjutsa hem en och dom andra skulle va tvungna att gå klockan tio på kvällen och när de är mörkt och kallt..
Och sen har jag skjutsat hem dom varje fredag så jag ville göra de igår me eftersom de bara är två fredagar kvar innan jag flyttar hem igen.
Jag gick och la mej direkt när jag kom hem igår och så vaknade jag av klockan imorse vid åtta när de va dags för tabletterna igen, den här tiden med alla mediciner och viktiga tider tycker jag är värst.. Speciellt när jag måste ta betapred för den är verkligen äcklig.

Nu ska jag ligga och vila en liten stund till och sen ska jag gå upp och äta lite till och sen ska jag fundera ut nån bra förrätt, varmrätt och efterrätt till alla syskon och respektive kommer hit den 10e mars och jag ska laga middag åt dom som en liten hejdå middag :) jag har lite idéer på vad jag ska laga men jag har inte bestämt mej helt än, de enda jag vet är att de ska vara nåt med fläskfilé.
Så jag har lite att fundera på och planera, vill att de ska vara något riktigt gott och nåt som dom kommer komma ihåg!

Min lilla medicinlista som jag inte gillar :)

 

Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0