Nyköping med Linda

2013-02-04 | 22:40:09 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Trött, tröttare och tröttast är vad jag är nu.. jag skulle verkligen kunna somna när som helst och de ska jag nog göra också, gå och lägga mej tidigt idag. Jag har varit i Nyköping hela dagen med Linda och jag körde rätt på en gång, inget köra vilse idag inte. Annars brukar jag alltid köra fel när jag ska köra nånstans första gången men efter Lindas bra vägbeskrivning så gick de inte annat än att hitta rätt.
Så de va jätteskönt att de va så smidigt att hitta till henne, dom bodde väldigt fint och jag fastnade för deras dörrar in till sovrummet, de va hur fint som helst.. så dum som jag är så glömde jag ju ta bilder idag så jag kan inte visa hur fint de va tyvärr.
Linda bjöd på pannkakor till lunch och de är ju verkligen något som jag älskar så jag blev väldigt glad och supergott va de me, och till "efterrätt/fika" så hade hon en påse lussekatter som vi åt och de är dom godaste jag har ätit, saftiga och jättegoda.
Jag fick en påse av henne förut när hon va här och jag åt upp alla på samma dag då vet jag för att dom va så goda. Och nu åt jag precis upp den lussekatten som jag fick med mej hem från Linda idag, sååå snäll!
Efter vi hade ätit lunch och fikat lite så åkte vi iväg till både Karlssons, Rusta och Jysk m.m för att kolla om dom hade något fint, jag ville kolla om jag hittade något till lägenheten men jag hittade inte så mycket, bara en grej som jag inte vet vad den heter. Men de är som en minibyrå med 4 små lådor och en lite större som man ställer på bordet eller på nån hylla och så kan man ha smink eller smycken eller sånt i, jättefin.
 
Sen satte vi oss på ett litet fik och fikade, vi tog en varsin semla med vanilj. Semlan va väl inte direkt den godaste jag ätit så jag åt inte ens upp den, lite synd eftersom de är så gott med semlor, men roligt hade vi iallafall så de vägde upp en mindre god semla :).
Vi satt och fikade i en timme kanske och sen åkte vi, de snöade ganska så mycket och hade gjort ett tag så när vi kom ut så va de alldeles vitt på vägen och jag tänkte direkt att de kommer bli rätt jobbigt att köra hem med min bil.
Klockan va runt halv fem ungefär när jag började åka från Linda och jag märkte redan i rondellerna att de va riktigt halt för jag bara slirade runt med bilen och fick köra så sakta de bara gick för att ens komma nånstans.
Sen när jag kom upp på motorvägen så va de inte plogat något och väldigt halt så jag låg i 70km/h hela vägen hem, jag slirade till ett antal gånger och varje gång en buss eller lastbil körde om så blev de helt vitt och skvätte massa så jag såg ingenting.. så de va riktigt jobbigt att köra.
De va inte den roligaste resan hem direkt och de tog dubbelt så lång tid att komma hem mot vad de brukar, men de va skönt att komma hem tillslut och att jag inte krockade eller körde i diket. Nya däck till nästa vinter? JA!
 
Fick hem kontraktet på nya lägenheten idag förresten, så nu är de bara att skriva på och skicka in och sen är den min. Känns hur bra som helst allting, men så kom jag på att jag bara har kollat på lägenheten inte vart tvättstugan eller förrådet eller nånting sånt är.
Så de skulle jag ju ha gjort eftersom jag inte kommer till Vetlanda innan 1 mars.. och hon som har lägenheten nu flyttar ju då så hon hinner inte visa mej.. så jag vet inte hur jag ska göra.
Får kanske skriva till Emelie och kolla om hon kan visa nån annan som sen kan visa mej när jag kommer ner.. hoppas de ordnar sej på något bra sätt :)
Nej nu ska jag sova, är verkligen hur trött som helst och känner för att ta en riktig sovmorgon imorgon! Jag behöver ju inte vara så noga med att ta tabletterna direkt på klockslaget nu när de har gått så många dagar efter behandlingen, de är mycket mer noga och viktigt i början. Nu gör de inget om jag tar dom vid nio istället för åtta, så de ska bli skönt med en timmes extra sömn :) 
Godnatt och sov så gott!
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0