Jordgubbar :)

2013-02-15 | 23:28:01 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Fy va trött jag blir på att saker inte går som jag vill! Jag har ringt runt och försökt fixa bredband till nya lägenheten hela dagen och alla ställen jag har ringt till säger samma sak: "de går inte att ha fast internet på den adressen"...
Sen ringde jag till VetAB för att de stod på hyreskontraktet att dit skulle jag ringa om jag ville beställa bredband.
Jag pratar med en kille på kundtjänst och berättar att jag vill ha bredband men att jag inte vet om jag har fiber eller nätverksuttag eller bara telejack i lägenheten och då frågar han vilken adress det är och jag säger de samtidigt som han skriver in den i datorn för att kolla.
Efter en stund säger han att han inte hittar min adress, att den inte ligger inne i deras typ databas för internet eller vad man ska säga. Så han säger att jag ska ringa hyresvärden och kolla vilket bolag dom är anslutna till och då säger jag att jag redan har gjort de och att de är VetAB som gäller.
Då blir han fundersam och säger att de kan vara så att dom bara har glömt att lägga in adressen och att han skulle ge ärendet vidare så dom kunde göra en adressförfrågan och att han skulle höra av sej till mej i nästa vecka.
Jag vill ju att allt ska vara klart så jag slipper tänka mer på de och så krånglar de massor.. jag blir bara så irriterad.
Jag har iallafall sagt upp alla mina andra abonnemang som jag har haft, jag hade först tänkt ta med mitt bredband som jag har nu till nya adressen, men såklart så kunde inte dom leverera till den adressen och då va jag tvungen att säga upp de.
Och tvkanalerna va jag också tvungen att säga upp för boxern som jag har tillhör lägenheten så de kunde jag inte heller ta med mej, och nu känner jag att jag vill ha tv och bredband från samma leverantör för de blir så mycket smidigare så.
Så jag hoppas att den där killen ringer nästa vecka och säger att de funkar att ha bredband från dom på min adress, men skulle ju inte förvåna mej om de inte gick.
Nu ska jag snart gå och lägga mej för jag ska gå upp ganska tidigt imorgon och ta en promenad på morgonen och sen åka in till Södertälje och shoppa lite, jag behöver en dammsugare så de hoppas jag att jag hittar.
 
Igår på alla hjärtans dag så åt vi jordgubbar med glas, grädde och chokladsås och de va riktigt gott. När man åt jordgubbar så fick man en känsla av sommar och de är så härligt nu när man längtar efter värmen så mycket. Men jag tror faktiskt att våren kommer snart, nu är de snart mars och förhoppningsvis kommer våren tidigt i år :)
 
Godnatt!! :)
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0