En glad Malin.

2013-02-02 | 21:19:54 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Idag har varit en sån dag som jag bara älskar, jag hade lite sovmorgon efter att jag varit uppe och tagit tabletterna och sen åt jag frukost med brorsan och satt och pratade med honom hur länge som helst om allt möjligt. De va så härligt att bara sitta där med honom och prata och vi förstår varandra så bra och de gör att jag tycker om att umgås med honom så mycket.
När vi satt och prata så la sej pappa i som vanligt och både Edwin och jag blev väl lite irriterade och bara kollade på varandra, vi behöver inte säga så mycket när de är nåt sånt för de räcker med att vi kollar på varandra så vet vi vad vi tänker. Så vi gick upp i mitt rum och satte oss en stund istället och sen vid tolvtiden skjutsade jag in honom till en kompis för dom skulle iväg och ha en innebandyturnering.
Efter jag hade släppt av honom så åkte jag in till Södertälje för att shoppa lite till lägenheten, och jag åkte först till Jysk och där hittade jag såååå fina kuddar att ha i soffan och en mysig pläd. Sen åkte jag ner på stan och gick in i en affär och hittade en klocka som jag bara va tvungen att ha, plus en armbandsklocka.
De blev lite smått och gott inhandlat till lägenheten och nu sitter jag bara här och är sådär lycklig... jag blev så nöjd med allt jag köpte och de kommer bli så fint i lägenheten och jag längtar verkligen tills jag kan flytta in och börja göra iordning med allt jag köpt.
 
I lägenheten jag har nu har jag inte lagt ner nån energi eller ork på att göra nåt eftersom jag aldrig har gillat den lägenheten och då har de bara känns onödigt att fixa den, så nu när jag har hittat en lägenhet som jag tycker är fin och som jag är glad över så ser jag verkligen fram emot att göra den till min och så som jag vill ha den.
De är bara lite mer än en månad kvar innan jag flyttar in i den och jag har redan planerat så mycket för hur jag vill ha de och vad jag ska köpa så nu hoppas jag att tiden går fort.
Jag har lite planer på att ha vitt, silver och turkos färgmässigt i lägenheten, jag vet inte varför men jag har sett så mycket fint i turkos idag när jag har varit runt och kollat och de är väldigt fint faktiskt. Jag har en del lila nu men de skulle man ju kunna ha i sovrummet eller så, jag känner lite att jag är trött på de också och vill ha lite nytt. Men jag ska inte köpa turkos förrens jag har tänkt lite till, men just nu känns de som rätt färg.
 
Köpte tre såna här kuddar i den gråa/silver färgen bland annat, men jag orkar inte ta kort på allt jag köpte nu så antingen gör jag de en annan dag eller så gör jag de sen när jag har flyttat och visar de så istället.. :)
 
Jag va iväg hela dagen idag och kom inte hem förrens vid sextiden, jag va på maxi en sväng och köpte en bok där jag kan skriva ner olika recept i också innan jag åkte hem från stan. Jag gillar att baka och laga mat och göra såser m.m och de är så jobbigt att gå in på nätet eller ta fram olika kokböcker hela tiden. Så nu när jag har den här boken så kan jag skriva ner allt jag tycker om i den, så har jag allt i samma, alla mina favoriter.
När jag kom hem så blev de mat, lövbiff och pommes och de gillar jag starkt så de blev en bra portion. Och nu är de melodifestivalen där nere hör jag men jag tycker bara att de verkade vara dåliga artister med ikväll så jag väljer att inte kolla på de utan jag sitter här uppe och skriver och kollar runt på olika inredningssidor för lite tips och ideer.
Nu ska jag poppa lite popcorn till mej och brorsan och sen ska jag nog sova om en timme eller två, är ganska så extremt trött just nu efter den här dagen i massa olika affärer :)
 
Mysigt med sällskap, lite väl närgången ibland bara.. :)
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0