Behandling nummer 6.

2013-02-20 | 20:39:00 | Kategori: | 0 kommentarer

Nu ligger jag i sängen på sjukhuset och kollar på "Sveriges mästerkock" och försöker dricka så mycket jag kan eftersom jag måste göra de dom här dagarna när jag får cellgifter. Jag har svårt för att dricka när jag måste så jag har köpt jordnötter, chips och lite godis som ska få mej törstig och sen är de bra att få i sej salt också så de är ju bra med jordnötterna och chipsen då.
Dagen idag har gått ganska fort så de är skönt att de snart är läggdags, för de blir bara en dag närmre flytten hela tiden när jag vaknar på morgonen.

Jag körde hit till sjukhuset idag och jag hoppas att jag är tillräckligt pigg för att köra hem på fredag, jag brukar vara pigg så jag tror att de kommer gå bra men man vet ju aldrig.
Jag har varit jättetrött hela dagen idag och va nära på att somna flera gånger innan idag så de ska bli skönt att sova om några timmar.
När jag fick mina cellgifter innan idag så va de nära att dom glömde en tablett.... Igen.. Men som tur va så vet jag vilka tabletter de är jag ska ha så jag frågade vart emend tabletten va, och då såg hon lite frågande ut så jag fick förklara att jag alltid får den när jag får cellgifterna och hon gick iväg och kom tillbaka med tabletten.
Hade inte jag varit uppmärksam så hade jag inte fått den och då hade jag troligen blivit väldigt dålig som jag blev förra gången dom glömde de. Men nu fick jag mina tabletter som tur va och än så länge mår jag ganska så bra förutom att jag är väldigt trött och de jag äter smakar inte så gott.
Innan till middag så blev de pannbiff och jag har så svårt att äta pannbiff och köttbullar sen jag började med behandlingarna så jag kan verkligen inte äta de, så jag kunde inte äta middagen och till lunch blev de fisk så jag har inte ätit allt för mycket idag.
Blev kräm, bröd och frukt och så har jag lite gott här inne i rummet, och så vet jag att de blir pannkaka imorgon och då kommer jag äta.
Nu kom precis en sköterska in och pratade lite med mej och gav med kvällsmedicinen, de är så härligt att vara här när dom som jag gillar jobbar och som kommer in och håller en sällskap och är trevliga och snälla. Sånt uppskattar jag jättemycket och de va trevligt att prata lite med henne en stund, och hon tyckte att mitt hår va väldigt mjukt och att de va kul att se att de växt så mycket.
Nu ska jag fortsätta se på tv och sen sova, godnatt :)

 

Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0