Bättre tider

2013-02-27 | 12:10:59 | Kategori: | 0 kommentarer

Ja nu ligger jag här på sjukhuset och dom har precis satt i nålen i venporten så nu väntar jag bara på att tabletterna ska ge verka så dom kan börja med behandlingen.
Läkaren va här precis oxå och lyssnade på lungor och lite sånt och de såg bra ut, hon klämde även på magen och tumörerna har krympt väldigt mycket sa hon så de va kul att höra. Hon sa oxå att de va så kul att se att jag såg ut att må så mycket bättre nu, de syntes på mina kinder att jag inte va sådär ihopsjunken längre..
Och jag vet att jag har gått upp och att de syns i ansiktet och lite jobbigt tycker jag att de är för jag känner mej fluffig och tjock. Men jag tror också att de kan vara för att jag har varit så smal så himla länge och inte är van vid de här extra som jag har fått.
Men som läkaren sa "du behöver de här under behandlingen", och de har hon ju rätt i så efter allt är klart så får jag börja träna och tänka på vad jag äter, även fast de är jobbigt och jag gärna vill göra nåt åt de redan nu.

De känns väldigt skönt att veta att de här är sista gången jag är här innan jag flyttar tillbaka till Vetlanda, om 1,5 vecka så sitter jag i bilen på väg tillbaka och de känns så underbart att de knappt går att beskriva. Jag vet att många som jag pratar och skriver med oftast får höra mej tjata på om flytten och att jag snart är tillbaka i Vetlanda, men de går inte riktigt att förklara hur de känns att snart vara hemma igen.
De är verkligen jätte stort för mej och därför blir de att jag pratar om de så mycket, jag längtar efter de så mycket och jag vet att alla mina känslor har förstärkts jättemycket sen jag började med behandlingen och att de gör att de blir lite extra stort för mej nu än va de kanske skulle vara annars.
Men sen har de ju oxå varit så att mitt liv dom senaste 5 månaderna har varit jobbiga och väldigt tråkiga så nu när de händer nåt roligt så är de ju klart att de blir nåt jag längtar och ser fram emot väldigt mycket och därför gärna pratar om.

Som jag har skrivit innan så är inte mitt liv i Södertälje och jag trivs inte alls här och att ha bott här alla dom här månaderna har varit jättejobbigt och påverkat mej lite negativt eftersom jag inte riktigt är mej själv här.
Jag kan inte alltid vara den där glada människan som jag egentligen är och kan man inte vara sej själv så mår man ju inte bra och de har jag inte gjort.
Men nu börjar ju allt vända och man ser ljuset så jag är glad och hoppfull.

När jag åker hem från sjukhuset idag så ska jag stanna i Nyköping och åka till nyköpingsbron och köpa godis till lillebrorsan som han ska få nästa helg när han och jag har våran sista helg ihop, jag tänkte att jag ska överraska honom lite.
Jag kommer sakna honom så himla mycket så jag vill göra så mycket som möjligt med honom dom här sista dagarna nu, de värsta är att just nu är han sjuk och hostar nåt galet mycket och snorar m.m så jag får inte vara nära honom. Så jag bara hoppas att han blir frisk snart!!

Haha bilder på mej som är för vääldigt länge sen :)

Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0