Blodprov.

2012-10-25 | 14:16:39 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
 
Idag har jag varit på Södertälje sjukhus för att jag skulle ta blodprov inför behandlingen på måndag. När jag är där så säger hon att det kommer kosta 150 kr eftersom jag inte bor i Stockholms län, men att jag kan åka till vårdcentralen så är det gratis. Men min läkare har sagt att det ska vara gratis att ta proverna på vilket ställe som helst eftersom det är i samband med ett läkarbesök.. så jag tyckte att det kändes lite surt men sa ändå att jag betalar de då för  jag orkade inte åka till vårdcentralen och för att klockan skulle ha blivit för mycket då.
Hon gick iväg för att prata med några kollegor om hur hon skulle skriva i betalningen och hon va borta i säkert en kvart, och när hon kom tillbaka så hade hon med sej en pärm där det stod att det kostade 260 kr för patienter som inte var från Stockholms län.
Då hade jag ju redan tagit blodprovet så jag kunde ju inte säga "nej men de va för dyrt, då går jag till vårdcentralen" utan det va ju bara att betala. Så hon tar pengarna och går iväg igen och ska ringa ett samtal för hon tyckte att det va dumt att jag skulle behöva betala och papperna va tydligen från 2003.
När hon kommer tillbaka säger hon "dom svarar inte på Huddinge sjukhus och jag tänker inte följa papper från 2003, här får du dina pengar och skulle de nu vara något så får dom väl dra 260kr från min lön isåfall" 
Vilken underbar människa! :) 
 
Nu sitter jag i soffan och äter vindruvor, min underbara vän Alex sa att det kunde vara lätt att äta om man mådde illa, och det hade hon rättt i. Jag mår redan bättre och illamåendet är borta, och vindruvorna va väldigt lätta att få i sej även fast man mådde illa.. annars brukar det va svårt att få i sej saker när man mår illa och även om man äter nåt så smakar det inte gott.
Jag tänkte att jag skulle gå ut och ta en promenad nu när solen är framme, det är ju bra med frisk luft och nu när jag ändå är någorlunda pigg så är det bäst att passa på. 
 
Det syns att det är höst nu :)
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Emmelie (Maxi)

Åh, sådana människor är ovanliga. Vad snäll hon var! Vindruvor innehåller mycket kolhydrater med, så det är nog bra för dig med tanke på vikten.

Njut av hösten Malin. Här har det snöat idag =/

Kram

Svar: Ja väldigt snäll! :) Ja precis, så de är ju jättebra att jag äter vindruvor :) Ja jag såg de :/ usch va tråkigt... hit kunde de komma snö till helgen har jag hört.. blää..

Kram
Malin Fasth

2012-10-25 @ 19:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0