Framtiden..

2012-11-19 | 23:22:20 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Idag har jag tänkt mycket på framtiden. Jag vet på ett ungefär hur jag vill ha det och vad jag vill spendera min tid på, och vad jag inte vill spendera min tid på. Vissa saker har klarnat lite idag och jag har insett lite saker, både på gott och ont kan man säga..
Men när jag flyttar hem till Vetlanda igen så vill jag ju först och främst ha en större lägenhet, en med större kök så jag kan laga mat och baka som jag älskar att göra, och med ett sovrum så man slipper ha sovrum och vardagsrum i samma rum.. Sen vill jag köpa massa fint till lägenheten, och även nya kläder och sånt till mej själv också. Jag känner att jag behöver en nystart sen när jag är klar med behandlingen och när jag har gjort alla efterkontroller och tagit alla prover som man måste göra. Jag tycker att jag är värd lite nytt efter allt de här och jag känner mej även som en annan människa, mycket gladare och mer positiv (för det mesta)
 
Mitt pyttelilla kök..
 
Redan nu så känner jag mej förändrad på något sätt, jag njuter av livet mer och jag uppskattar allting och även små saker på ett helt annat sätt mot vad jag gjorde tidigare.
Även om det inte är nån stor skillnad än så känner jag ändå att den finns där.
Det är ju jätte härligt med djur och de har jag märkt nu när jag är hemma och har Maizy hos mej hela dagarna.. Och när jag har mina dåliga dagar och mår dåligt så lägger hon sej alltid jättenära mej i sängen och ligger där hur länge som helst, de är nästan som att hon känner att jag mår dåligt på något sätt. Hon ligger ju bredvid mej annars också, men de är inte på samma sätt.
Så de vore ju mysigt med lite sällskap sen när jag flyttar tillbaka till Vetlanda, för de kommer bli svårt att flytta härifrån till en tom lägenhet när man umgås med familjen varje dag och är van att ha dom i närheten.
De kommer väl bli så att jag kommer ringa runt till alla mina vänner och jobbarkompisar stup i ett och fråga om dom vill komma över, ta promenader, fika, se på film, äta middag, träna och såna saker...
 
Idag har jag inte gjort så mycket, jag gick en liten promenad idag på morgonen eftersom de va så himla fint väder när jag vaknade och jag kände mej så pigg och frisk på något sätt. Så härligt när man ser solen de första man gör när man vaknar.
Sen pratade jag med Lillis ett tag, vi planerade lite när vi ska åka och köpa presenter till brorsan. Han fyller 13 år den 30 november, så på lördag ska vi åka in till stan och shoppa lite och imorgon ska vi åka och storhandla på maxi. Sen har jag suttit och kollat på tv med brorsan och umgåtts lite med han.
Sen pratade jag med Alexandra i telefonen en stund innan idag också, och de va ju hur underbart som helst att prata lite om vad som hade hänt i helgen och vad vi ska göra i januari när jag kommer ner..
Nu när det är jul och nyår så kommer ju tiden gå jättefort så snart är det mitten/slutet av januari när jag ska åka ner, så det är skönt att de inte är så jättelångt kvar. Sen när jag har varit i Vetlanda i januari så är de förhoppningsvis bara 2 behandlingar kvar.. hur härligt är inte de att veta att jag kanske bara har två behandlingar kvar efter jag har varit i Vetlanda och hälsat på och hade de skoj :) Dom behandlingarna kan jag stå ut med för då har jag ju umgåtts med vänner och gjort massa skoj och samla krafter.. så de här kommer bli superbra :)
 
Nu ska jag sova med katten bredvid mej i sängen!
 
Här är lite bilder på sötisen..
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0