Ska, eller ska inte köpa?..

2012-12-04 | 22:36:16 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Okej, idag har väl inte varit riktigt min dag till 100%..
Imorse vaknade jag och mådde bra och åt frukost som vanligt, och jag kände inget illamående eller nånting. Sen va jag tvungen att åka in till Södertälje för att hämta ut ett recept som jag va tvungen att ha som jag inte visste om när jag åkte från sjukhuset i måndags.. Och eftersom jag inte har använt min bil sen snön kom så va de ju jätte jätte mycket snö på den och då tänkte jag att de kan ju va bra att gå ut och värma upp bilen och sopa bort snön innan jag ska åka. Så redan vid kvart över nio så gick jag ut för att starta bilen och sopa bort snön.
När jag kommer ut så får jag upp låset som vanligt, men jag får INTE upp dörren.. den sitter fast.. den hade frusit till rätt ordentligt och jag står där och drar och drar men de händer knappt nånting och eftersom jag va på behandling igår så va jag väl inte riktigt "fit for fight" för såna aktiviteter imorse heller så jag ger upp efter en stund och går in och frågar Lillis ifall hon har lust att hjälpa mej. Hon kommer ut och försöker hon med men hon får inte upp den så tillslut går vi och hämtar en skruvmejsel och får upp dörren.
Jag kan säga att de va rätt jobbigt att ta bort all snö och skrapa, jag är så otränad som man bara kan vara just nu så jag blev helt slut och fick ta pauser.. och sen när jag kom in i värmen igen åt jag en macka och oboy och sen åkte jag in till Södertälje.
 
Såklart när jag kommer till apoteket så har dom inte fått in något recept på dom två medicinerna som jag ska ha så då va jag tvungen att ringa till Sjukhuset i Linköping och be dom fixa de.. och då efter jag pratat med dom i Linköping så tog det ett ett tag innan receptet va skickat så jag fick vänta och sen fick jag ta en ny nummerlapp och sitta där snällt att vänta på min tur bredvid alla sjuka och snoriga människor. Det är inte det optimala för mej att göra de just nu så tiden kändes som en evighet och jag försökte trycka in mej i ett hörn för att stå lite "själv" och slippa alla baciller :) När de va min tur och jag kommer fram så säger hon "ja nu har recepten kommit in, men du har recept på Emend ser jag, det har vi inte hemma så de måste jag beställa så de kan du hämta imorgon eftermiddag efter kl:15.."
Och jag som va tvungen att äta Emend igår, idag och imorgon (för att den är de bästa hjälpen mot illamående för mej) tänkte att jag inte kunde vänta till imorgon eftermiddag eftersom jag skulle ta den sista tabletten imorgon på morgonen egentligen och sen ska jag inte äta något mer sen så de sa jag till tanten på apoteket. Så hon börjar kolla runt om de finns nåt annat apotek som har den tabletten i närheten.. men såklart va de ju inte de.
 
Så jag fick snällt gå därifrån utan den och fick bara ut Betapred som också är mot illamående och det kändes lite sådär att jag inte fick ut den andra också, för jag kände på en gång att "skit också, nu kommer jag väl må sådär dåligt igen". Och jag började må lite dåligt efter ett tag när den Emendtabletten jag fick på behandlingen igår slutade verka, men det var mest som att de satte sej i halsen, kändes som en stor klump och som att jag skulle spy.. Men de va inte så som jag hade förra veckan och de va inte alls så jättefarligt utan bara lite jobbigt och obehagligt.
När jag åkte från stan så åkte jag förbi ica maxi och handlade lite, jag hade varit så sugen på vindruvor och skogaholms lussekatter sen igår kväll så jag kände att jag va tvungen att åka dit och köpa de även fast jag egentligen va lite för trött och borde åkt hem och lagt mej och vilat.
Men eftersom de ska bli storm och klass 1 varning här inatt/imorgon och komma sjukt mycket snö så visste jag att jag inte kunde åka iväg nåt imorgon så då ville jag ha de hemma, så jobbigt att vara sugen på något och inte ha det hemma och inte kunna åka och köpa det...
 
När jag kom hem så la jag mej bara i soffan och kollade på tv och kände att jag va mycket mer illamående då, än va jag va på maxi så jag va nästan påväg upp till toan för att spy och jag gick dit 2 gånger också för att jag trodde att de skulle komma upp, men de gjorde de inte som tur va. Och sen gick illamåendet lite upp och ner resten av dagen och eftermiddagen, och tröttheten kom mer och mer, men efter att jag hade legat och vilat en stund så kändes de bättre och jag kände mej rätt okej.
Jag och Lillis har slagit in julklappar nu på kvällen och sen har jag kollat i lite tidningar på möbler m.m och drömt mej bort litegrann, flytten i vår är de som är i mina tankar mest just nu förut va de en viss person som va de, men nu är de bara flytt flytt flytt som gäller i mitt huvud :) Men de är jättekul och jag längtar såå mycket, och peronen dyker nog upp igen sen i vår, så de ordnar sej nog!
 
 
Den här tavlan har jag fastnat för såå himla mycket och jag bara älskar den, och den bara måste finnas på min vägg i nya lägenheten. Så ska jag vara så snäll mot mej själv och unna mej den...? Jag vill ju verkligen ha den men 550kr.. nu... hmm.. jag kan ju inte fundera hur länge som helst heller ifall den tar slut, då kommer jag ångra mej så jag får fundera massor nu och sen jag får se om jag köper den på söndag när vi ska julhandla. Min julklapp kan det ju bli :D
 
Godnatt!
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Carro

Klart att du ska köpa den! Det är du värd! Plus att om du köper den och ångrar dig kan du ju sälja eller ge bort den. Om du inte köper den och ångrar dig kommer du bara irritera dig över att du inte köpte den!!

Svar: Jag köpte tavlan :D Jag tänkte på de du skrev och tyckte att de lät så bra och så sant :)
Malin Fasth

2012-12-05 @ 08:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0