Shopping med syrran..

2012-12-08 | 15:37:00 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Ja igår hade jag en "dator-fri" dag och det händer ju inte så ofta att jag har de, jag vet egentligen inte varför jag inte satt vid datorn igår men de blev bara inte av att jag startade den helt enkelt, sen är den inne på sina sista veckor nu så den är lite jobbig att ha att göra med.. Men på mellandagsrean ska jag köpa mej en ny så jag får väl stå ut tills dess.
Igår va jag inne i stan och kollade lite i affärer med syrran, jag hittade ett par varma vantar (hade bara fingervantar eftersom allt annat är i förrådet i Vetlanda) och sen hittade jag ett par vinterskor. Jag ska väl inte säga vad för skor eftersom dom verkligen inte va snygga, men dom är varma och bra och så gjorde jag värsta klippet för jag fick dom jättebilligt. Så jag är nöjd med dom, sen om jag kommer ha dom mer än den här vintern de tror jag inte :)
 
 
 

Innan vi åkte från stan så va jag inne på Tidermans konditori och köpte några pepparkakor med glasyr på, jag tycker bara de är sååå himla gott och när jag såg att dom hade de så kunde jag bara inte låta bli.
 
Jag och syrran va en sväng på ICA MAXI och handlade lite också, hon skulle ha främmande igår och bjuda på hemmagjord pizza så hon köpte lite sånt och jag köpte lite som vi skulle ha till maten och eftersom jag är en "gottegris" så hittade jag ju lite annat också.. Lite chips, lussebullar m.m... De blir så när jag handlar, jag kan inte låta bli och är jag dessutom lite hungrig så handlar jag ännu mer. Jag har godis och sånt hemma men ändå så köper jag mer när jag är på affären, för de jag har hemma är jag ju inte sugen på då och då handlar jag ju de jag är sugen på, så de blir bara mer och mer i min "godislåda" och de är verkligen inte bra.. Jag ska iallafall försöka äta upp de jag har nu innan jag köper mer :) 
 
När jag kom hem igår så va de julmarknad här ute och de va jättemysigt, massa maschaller längst vägen och mycket folk som gick runt. Jag gick inte på marknaden och kollade utan jag tog bara en liten promenad och tog lite bilder, de va verkligen skönt ute så jag kände att jag kunde gå hur länge som helst men vi skulle äta middag så de blev bara en kort stund.
 
 
Vi åt tacos till middag igår och efter de så blev jag bara helt supertrött, de va som att trycka på offknappen.. jag bara satt där vid köksbordet efter jag hade ätit upp och orkade inte ens gå från bordet. Jag tror att de kanske va för att jag hade gått på stan en stund och gått runt i affärer m.m, min kropp är ju inte van. Oftast så gör jag ingenting på dagarna utan ligger i soffan och kollar på tv, och ibland tar jag en kort promenad eller BARA åker till exempel till ICA MAXI och handlar. Men igår va jag ju både på stan en bra stund, va på Ica Maxi, och gick en liten promenad. Det kan ju ha blivit lite mycket, även fast de inte är de egentligen så blir de de för mej nu eftersom cellgifterna slår ut allt i kroppen och jag har ingen kondition, muskler eller nånting sånt.
Men efter en stund så dukade jag av bordet och sen satte jag mej bara i soffan och va halvdöd en stund.
Sen lite senare så gick pappa och Lillis över till grannarna och jag och Edwin kollade på Xfactor och hade lite syskontid även fast jag va lite fööör trött för att orka sitta där i soffan och kolla på tv.
Men direkt när de va slut så kom pappa och Lillis hem och då gick jag och la mej! Sååå skönt va de och jag sov hela natten, jag vaknade vid klockan 7.15 för att jag behövde gå på toa och efter de gick jag och la mej igen. Och sen vid åtta så ringde alarmet och jag va tvungen att gå upp och ta tabletterna och äta lite youhurt, och efter de så gick jag och la mej igen..
De kändes så skönt och de är verkligen inte ofta jag går och lägger mej i sängen igen efter jag har tagit tabletterna utan jag brukar gå och lägga mej i soffan och kolla på tv, men idag när alla andra sov så kände jag me för att göra de.
 
 
Sen när jag väl kom upp så åt jag lite god frukost och sen ringde min morbror och behövde ha skjuts in till stan, och eftersom jag ändå inte gjorde något och tycker om att köra bil så sa jag att jag gärna kunde skjutsa honom och de va väldigt trevligt faktiskt. Inte ofta bara han och jag åker iväg sådär så de va kul att umgås lite och så fick ju jag komma iväg lite. Jag är ju väldigt ofta bara här i huset och de blir rätt långtråkigt så jag brukar ibland bara åka iväg för att få göra något annat än att bara vara hemma. Jag kan bara åka en sväng, utan att egentligen ha nåt eller nån att åka till utan bara för att få komma iväg och lite för att få tiden att gå också :)

Nu är hela familjen iväg för att brorsan har innebandy match och jag har precis dammsugit hela huset och nu sitter jag bara och slappar lite i soffan och planerar lite inför imorgon.
Imorgon blir det nämligen julklappshandling och jag har lite ideer på vad jag ska köpa men ändå inte helt och hållet, så jag försöker tänka ut lite bra saker och vad dom jag ska köpa till skulle bli glada över. Sen ska jag såklart köpa den där tavlan som jag bloggade om för några dagar sen, jag måste göra de för jag vill verkligen ha den och jag vill inte ångra mej att jag inte gjorde de.. Så de längtar jag lite efter, och sen kommer den bli jättefin i lägenheten med alla andra fina "ljusa" möbler som jag ska köpa. Ååååh va jag längtar!!
Nej nu ska jag gå ut och ta en liten promenad och sen ska jag fortsätta tänka ut julklappar och kanske kolla runt lite på nätet om de kanske finns något bra att nätshoppa som julklapp.
 
Trevlig lördag! :)
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Alexandra

Mysiga bilder :) ät mkt godsaker, det behöver du!

2012-12-09 @ 12:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0