Ny dator

2012-12-26 | 22:15:41 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Hejsan! Idag köpte jag en ny dator äntligen, som jag har väntat på den här dagen. Min gamla dator är verkligen hemsk och jättejobbig. Först tar den evigheter att starta upp och stänga av, sen blir den supervarm och de är så att man bränner sej om man har handen under, och så är den tung och stor och klumpig.. Ingen höjdardator alltså :)
Jag har inte datorn har nu utan jag bad dom installera allt i datorn så den är startklar när jag får den och de skulle ta 1-2 dagar så jag ska åka och hämta den efter jag kommit hem från sjukhuset i helgen..
Känns rätt skönt att veta att de är bland dom sista gångerna jag sitter vid den här varma datorn, jag har behövt en ny dator rätt länge men inte tagit tag i de så de känns skönt att de är gjort nu.
 
Jag gick runt på stan en liten stund med Lillis och Edwin och sen gick jag själv i några timmar, jag hittade inte så mycket och så är de alltid, när jag åker in för att köpa saker så hittar jag inget och när jag är inne för att bara titta så hittar jag massor. Varför ska det vara så.. lite irriterande att jag hade sett fram emot den här rean men sen när jag väl är inne för att shoppa så hittar jag knappt nåt, men jag sparade ju pengar iallafall.
Jag va även på maxi och köpte lite frukt och dricka och sånt till sjukhuset imorgon för jag har lite svårt att äta vanlig mat under dagarna när jag är inne och får cellgifterna, och det viktigaste just då är att jag får i mej vätska och jag har med mej rätt mycket loka och sånt och så har jag me mej vindruvor, clementiner och lussekatter och lite sånt så jag ska nog klara mej utan mat dom dagarna jag ligger inne.
Jag ser inte fram emot morgondagen och jag är lite nervös för hur jag kommer må, jag vill verkligen inte må dåligt igen och jag vill egentligen inte ligga på sjukhuset i tre dagar. De är verkligen jättetråkigt att bara ligga där i sängen helt själv och ännu värre är de att ligga där när man mår dåligt så därför hoppas jag att jag får må bra den här omgången.
 
Imorgon ska dom operera in den där ven-porten också och jag är rädd för att de ska göra ont att ha den, eller att de ska kännas obekvämt och vara jobbigt att sova med den m.m.. sen är de så tråkigt att jag ska få ett till ärr som kommer bli synligt, då har jag ett på varje sida och de känns inte alls kul.
Jag tycker om att ha linnen och klänningar och sånt och de ser inte alls fint ut med ärr som syns och jag har tyckt att de ärret jag har nu har varit jobbigt, nu får jag ett på andra sidan me och då blir de ännu fulare och de gör mej lite ledsen.
Men jag kan ju inte göra så mycket åt de, jag måste ha den där ven-porten eftersom mina kärl inte verkar gilla alla stick och så ont som jag hade sist när jag fick inflamation i kärlen vill jag inte ha igen för de va hemskt.
Så en ven-port blir nog bra när man har vant sej och så.. usch va jag är nervös för imorgon känner jag nu, jag vet egentligen inte varför jag är de när jag vet att de inte gör ont att sätta in ven-porten men ändå känns de som att de kommer göra ont och vara obehagligt och konstigt.
Jag hoppas att jag oroar mej i onödan och att de går jättebra imorgon, jag kommer nog ändå ha väldigt svårt att sova inatt. Jag vill egentligen inte åka in imorgon för jag tycker inte om att åka in och få cellgifterna och veta att jag ska ligga där i tre dagar och få in massa gifter i kroppen och att jag kanske kommer må riktigt dåligt och de känns inte kul, men den här gången ska dom inte få missa att ge mej dom tabletterna som jag ska ha iallafall för jag kommer kolla så jag får dom och vara extra uppmärksam.
Jag får stå ut dom här sista gångerna för imorgon påbörjar jag behandling nummer fyra så alltså är jag halvvägs och de känns jätteskönt, snart är jag tillbaka i mitt älskade Vetlanda! :)
 
Nu ligger jag i soffan i min morbrors hus och kollar på Jersey Shore och äter chips som han hade köpt till mej, jag ska snart gå och lägga mej eftersom jag ska upp tidigt imorgon och åka in till sjukhuset, syrran kommer vid halv nio.. Jag har inte gått upp innan halv nio på några dagar så de kommer bli jobbigt att gå upp halv åtta imorgon bitti, jag älskar att sova på morgonen och ligga och dra mej och snooza flera gånger :)
Men imorgon kommer jag ioförsej ligga i sjukhussängen hela dagen så jag skulle ju kunna vara lite trött för då kan jag sova hela dagen.
 
De fina vardagsrummet i morbrors hus
 
Haha Maizy hade en så himla skön ställning så jag va bara tvungen att ta kort på henne, såg så roligt ut :)
 
 
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0