Längtar till mellandagsrean :)

2012-12-09 | 21:14:13 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Åh vilken dag det har varit idag, den har varit så där härlig på något sätt.
Jag vaknade av att katten förde en massa liv och kraffsade på min dörr vid halv sju, och när jag går upp för att kolla vad hon vill så vill hon att jag ska kolla på när hon äter.. och då blev jag lite irriterad och slängde ut henne och så tog jag mina tabletter och gick och la mej igen. Jag tänkte att eftersom jag redan va uppe då så kunde jag ta dom då och så kunde jag sova lite längre istället för att behöva gå upp vid åtta igen för att ta dom då.
Så när jag vaknade sen andra gången så åt jag frukost och gjorde iordning mej och sen vid tio tiden så åkte jag, Lillis och Edwin in till Södertälje.
Först åkte vi ut till Elgiganten för att jag skulle kolla på en ny dator, jag ska köpa en i mellandagarna men jag ville kolla runt lite redan nu för att se vad de är för typ jag vill ha och vad dom ligger på för pris så jag vet om den verkligen har blivit billigare sen på mellandagsrean :)
Jag hittade några som jag gillade så nu sitter jag bara och vill att det ska vara mellandagsrea så jag kan köpa mej en ny fin dator.
Sen åkte vi vidare ner på stan för jag och Edwin skulle köpa julklappar och Lillis skulle hälsa på sin moster, så hon släppte bara av oss och så åkte hon vidare. När vi kom ner på stan va de 20 minuter kvar tills affärerna öppnade så då gick vi och satte oss och fikade.
Sen gick vi runt på stan och kollade i affärerna och brorsan hittade de han skulle ha, och jag kollade inte så jättemycket på julklappar idag. Jag tänkte, är man 13år och kille så är de inte sådär jättekul att springa runt i tjejaffärer.
Så jag tänkte att jag kunde gå runt med honom idag och ha lite syskontid och låta han hitta de han skulle ha och sen kan jag åka in en annan dag och köpa julklappar, jag har ju lite mer tid att röra mej med. Så även om jag inte hittade några julklappar idag så hittade jag lite annat till mej själv :) En väska, en tröja och så köpte jag den där tavlan som jag har velat ha ett tag nu, så de blev min julklapp till mej själv.. Och när jag va inne på den affären där jag skulle köpa tavlan så har dom ju såklart fått in nya tavlor som också är hur fina som helst och som jag vill ha.. ha ha.. så typiskt!!
 
Den här tavlan gillade jag också så får se om den kommer på rea sen i mellandagarna :)
 
Den här väskan köpte jag som jag kan ha när jag åker till sjukhuset på 3 dagars behandlingarna istället för den stora "sportbag" väskan jag har haft. Jag har inte med mej så mycket grejer när jag åker till sjukhuset så de har känts så onödigt med en så stor väska, så den här blir perfekt.
 
Efter några timmar på stan så åkte vi hem, och när vi kom hem gick jag direkt upp till mitt rum och tog av mej peruken och mössan. Jag hade bestämt att tvätta den idag och se hur den blir när den får självtorka, hoppas håret blir lite vågigt..
Jag har aldrig på mej peruken inomhus, det blir så himlans varmt och jobbigt med den på, så jag har den inte ofta alls utan bara när jag ska in till stan eller affären eller så, och ibland har jag den inte på mej då heller utan bara mössa.
Jag försöker att inte slita så mycket på den eftersom jag måste ha den i 6 månader efter behandlingen är klar och den håller bara i 4-5 månader. Jag känner inte att jag vill lägga 5000kr på en ny peruk och sen bara ha den i 1-2 månader, dom pengarna lägger jag hellre på roligare saker. Och när jag börjar jobba igen i sommar så måste jag ju ha peruken, så därför går jag hellre runt med mössa här hemma nu och har peruken nångång ibland för att kunna ha den varje dag på jobbet sen.
 
Går jag bara hemma så spelar det ju faktiskt ingen roll eftersom det bara är min familj som ser mej, och dom vet ju om vad jag går igenom så för dom är det inget konstigt att jag har mössa på mej hela dagarna.
Sen känner jag mej väl inte så bekväm med peruken heller, jag tycker bara att jag ser konstig ut och de är inte jag på nåt sätt. Jag trivs inte och sen blir de nog så, även fast alla tycker att det ser verkligt ut och jag ser fin ut i den så är det ändå jag som har den på mej och jag som kollar mej i spegeln och när jag gör de så ser jag inte mej själv. Jag tycker kanske inte att jag ser ful ut, men jag tycker heller inte att de ser ut som att de är jag..
Men jag kanske vänjer mej vid att de är så jag kommer se ut under en tid, eller att de bara känns så vissa dagar och vissa dagar känns de inte konstigt alls.
 
Sen tror jag att de känns annorlunda också eftersom jag inte kan sminka mej som jag brukar heller, mina ögonfransar har nästan försvunnit helt under ögat och över är de några kvar men de är väldigt glest mellan dom så de är svårt att måla så att de ser bra ut.
Jag börjar tappa allt mer och mer nu och man märker för varje dag som går att de blir mindre och mindre. Ögonbrynen är väldigt tunna och ljusa nu, ögonfransarna tappar jag några varje dag och håret på huvudet har jag också tappat mycket av på sidorna, men mitt på huvudet så tycker jag ändå att de är endel stubb kvar, även fast de är lite så känns de som att de är ganska mycket kvar när jag känner på huvudet.
Jag har inget hår kvar under armarna eller på benen eller så, men håret på armarna har jag kvar. Det har inte lossnat nånting utan där är allt kvar och de tycker jag är jättekonstigt.. varför jag inte tappar de på armarna men all annanstans.. Fast vem vet, jag kanske tappar de också, de kanske bara tar längre tid.
 
På den här bilden ser man att de inte är mycket av varken ögonbryn eller ögonfransar kvar..
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0