Juldagen...

2012-12-25 | 22:11:39 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Då va den jobbiga dagen snart slut, idag är det 12 år sen jag träffade mamma för sista gången och den här dagen är alltid lika jobbig. Jag har två dagar om året som är jobbigare än andra och de är juldagen och den 1 februari som är dagen då mamma dog. Jag kommer alltid tycka de är jobbigt på dom här dagarna och idag kände jag mej lite extra ledsen för jag så gärna hade velat åka till mammas grav och sätta en blomma, men de va verkligen så dåligt väder och snöade hur mycket som helst att jag inte kunde köra. Jättetråkigt faktiskt men jag får åka till graven imorgon istället.
Jag passar ju min morbrors stora hus nu när dom är utomlands så nu sitter jag i soffan och kollar på tv och jag har en stor tv helt för mej själv och kan välja vad jag vill se på, de är ju inte så lätt att få bestämma över tvn när jag är hemma hos pappa och dom.
 
Väldigt skönt är de ju faktiskt att få ha några dagar helt för sej själv och bara vara, även fast de är skönt att vara hemma hos familjen också men jag är ju ändå vuxen och flyttade hemifrån för många år sen och har bott ensam så länge så de är lite svårt ibland att "bo" hemma. Men nu är de som de är en kort tid och de kan jag stå ut med även fast jag känner att jag inte orkar me vissa saker, men förhoppningsvis blir de bättre om nån månad.
Gårdagen va inte så rolig och jag kände att jag inte va på mitt bästa humör, inte för att något hade hänt utan för att julen är så jobbig och speciellt när jag är hemma här i Södertälje där jag har så många jobbiga minnen..
De känns mycket värre och starkare när jag är här och de är väldigt jobbigt och jag kan inte förklara hur de känns och hur jag känner mej men jag är lite nere och dämpad. Så därför ska jag jobba på julafton nästa år har jag bestämt mej för.
 
Jag blev väldigt glad igår morse när Anette ringde och sa god jul, när jag träffade henne sist så fick jag en julklapp av henne som jag öppnade efter frukosten och de va en parfym som luktade så gott. Att hon ringde på julafton betydde jätte mycket och att hon bryr sej och tänker på mej, hon är så härlig och snäll.
Jag öppnade alla paket som jag hade fått på posten av fina människor från Småland och jag fick lite god choklad, ett fint tårtfat och så fick jag en ölkylare och vetevärmetofflor av fina Alexandra. Jag blev så himla glad och när jag såg att jag hade fått en ölkylare så tänkte jag på en gång på alla våra roliga fester i sommar och bara log.
Av min bror så fick jag ju den där fina skinnvästen som jag veeerkligen hade önskat mej jättemycket och av familjen fick jag lite skålar och glas och sånt till nya lägenheten och så fick jag en GLASSMASKIN!! :) Tänk va mycket god glass jag ska göra i sommar och de kommer bli så gott. Ni får gärna komma hem till mej och äta glass i sommar alla ni som vill :)
 
Idag har jag inte gjort så mycket, jag satt och kollade på tv fram till klockan ett och då gick jag hem till pappa och Lillis och åt lunch och så va jag där ett tag och sen gick jag hit till morbror Snuckes hus igen och gav katterna mat och sen skottade jag åt katterna så dom kunde gå ut och så. Sen nu på kvällen har jag ätit lite och kollat runt lite på olika sidor för att se mellandagsrean, jag skulle ju ha åkt in till Södertälje idag och köpt en ny dator men när jag vaknade så hade de kommit över två decimeter snö och de snöade fortfarande väldigt mycket. Min bil är inte så bra att åka med när de inte är plogat och mycket snö och halt och så för den är väldigt lätt och däcken är inte så bra. Så jag valde att inte åka in och ta de imorgon istället för jag vill inte kära när de är sånt väder, känns inte som att de är värt de och imorgon ska de vara uppehåll så bättre att åka då :)

Snucke ringde för en stund sen och sa att dom hade de bra på Gran Canaria med 20 grader varmt och dom satt på balkongen och drack öl är vi pratade, jag va inte ett dugg avundsjuk när jag själv sitter här med en halvmeter äcklig snö.. haha.. Men så är de väl, vissa har de bättre än andra ;)
Men jag ska oxå åka iväg på nån resa sen 2014 när allt är någorlunda som de ska efter alla behandlingar och sånt, och även fast jag unnade mej en lyxig resa till Turkiet precis innan behandlingen för att orka med allt som skulle komma så tänker jag unna mej en resa iallafall sen när allt är över och håret har växt ut lite.
 
Nu ska jag fortsätta kolla på "Pretty Woman" och äta chips och dricka cola :)
 
Har lite bilder från igår så här kommer ett gäng:
 
Alla syskonen.
 
Syskonen och Ciccis man Olle.
 
Emelie och Cicci.
 
Min supersnygga skinnväst som jag fick av Robban.
 
Supersköna vetevärmetofflor och ölkylaren från Alexandra :)
 
Haha Figo ville leka och jagade katten hela dagen och kvällen men Maizy ville inte leka så hon hoppade upp i handfatet för där kunde han inte ta henne.. så kul att se dom hålla på :)
 
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: tinahögströmtT

Jag saknar också din mamma Hon betydde faktiskt mycket för mig också var nästan som en dotter åt mig

2012-12-26 @ 17:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0