Fint besök :)

2012-12-19 | 22:16:00 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Idag hade jag tänkt gå upp prick klockan åtta för att hinna fixa lite grejer på förmiddagen.. men när klockan ringde så hade jag tydligen bara stängt av den och fortsatt sova.
Jag ska ju egentligen ta mina tabletter vid åtta varje morgon men eftersom de är så länge sen jag fick behandling så mår jag ju inte så illa längre utan må-illa tabletterna är mest i förebyggande syfte och dom andra tabletterna är ingen fara ifall jag tar lite senare,
Det är mer viktigt att jag tar tabletterna vid klockan åtta sen när jag har haft behandling och 14 dagar efter för att jag inte ska må illa och så. 
Så idag vaknade jag vid nio och kände bara panik för att hinna allt, men jag gjorde de jag skulle göra i eftermiddags istället så de funka de me.
Så jag åt frukost och sen duschade jag och fixade iordning mej och sen hade Lillis bett mej dammsuga så de gjorde jag och sen satte jag mej och slog in lite julklappar som jag ska skicka iväg.
När jag hade gjort klart de så satte jag mej i soffan och kollade på tv en liten stund och när jag kollade ut genom fönstret så hängde världens istapp där.. den va verkligen jättelång :)
 
 
Vid halv tolv tiden kom Linda och hennes son Loke och hälsade på, och de va såå länge sen jag träffade henne så de va jättekul att sitta och prata gamla minnen och grejer. Vi umgicks mycket när vi va 20-22 typ och vi festade en hel del och konstigt nog så hände de alltid en massa saker, både bra och dåliga där vi va och de är sånt som man kan skratta åt nu och tycka är jättekul, men då va inte allt så roligt.
Jag vet en natt, på midsommarafton så va vi så rädda.. vi hade låst in oss i Lindas badrum för utanför ytterdörren stod en galen kille och försökte bryta sej in.. Vi ringde polisen och pratade med dom några gånger och dom ringde även upp oss några gånger för att kolla så de va okej med oss, och när dom väl kom sen så va den galna killen borta.. Vi hade lagt in en madrass på golvet i badrummet som vi skulle sova på och vi tog de som fanns för att skydda oss med men de va bara nån borste eller nåt sånt.. vi hade inte så mycket att använda.
Men som tur va så behövde vi inte använda nåt sånt :)
Men den natten kommer jag iallafall ihåg och kommer nog aldrig glömma för shit va rädda vi va, och de hände så mycket mer den natten men de skriver jag inte för de skulle ta alldeles för lång tid :)
De är skönt att man kan skratta åt de idag och även fast de va en galen kväll/natt så är de inget jag tänker på idag och mår dåligt över utan de va länge sen och jag har kommit över de.
 
Vi satt en stund i soffan och pratade och sen blev Loke trött och ville inte riktigt somna så vi klädde på oss och gick en promenad, och när vi nästan är hemma så somnar han och när vi kommer fram till huset så ser jag att de är nån som har skrivit på min bil.. haha.. har ingen aning om vem de är.. de stod "Go morron MALIN" tror jag.. ser ut som att de står så men svårt att se.. vet fortfarande inte vem som skrivit de :)
 
När vi kom in igen så fikade vi lite, pepparkaka och lussekatter såklart :) Både Linda och jag älskar lussekatter och kunde man så skulle vi nog leva på de.. haha..
Efter en stund så åkte dom hem och då satt jag och pratade med Edwin en stund och sen åkte jag iväg in till Järna för att köpa frimärken och sen posta lite julkort och julklapparna.. När jag va i Järna så fanns de ju såklart inga julfrimärken så jag fick gå in i några affärer innan jag gick in på Ica och där hade dom de som tur va.. va jag har fått springa runt och leta efter julfrimärken... jag va nära på att ta vanliga frimärken ett tag :) Men nu är iallafall de skickat och klart och imorgon ska Edwin och jag göra pepparkakashus för han har avslutning imorgon och slutar vid 10 så då ville vi hitta på något och att göra pepparkakshuset blir ju perfekt.. bättre sent än aldrig :)
 
Jag fick en påse lussekatter av Linda, dom va riktigt saftiga och goda och tyvärr så är dom nästan slut, bara en kvar ;)
 
 
Jag fick laga middagen idag, jag gjorde potatis & purjolökssoppa och den blev jättegod. Till soppan åt vi baguette och jag bara älskar bröd, ljust bröd.. de är såå gott, jag skulle kunna äta hur många skogaholms skivor som helst och såna runda.. jag vet inte vad dom heter men de är ju bara sååå gott med mackor! mums :)
 
Igår när Edwin hade hämtat posten så såg vi att de va ett paket med och så sa han "de är säkert till dej, de är ju alltid till dej när de är paket..." Och de va till mej, de va en julklapp från Anders och Lena, Johans föräldrar. Och jag blev så glad när jag såg att julklappen va från dom och jag förstod att dom inte hade glömt bort mej och de kändes bra.
Jag har inte öppnat de än utan de gör jag på julafton, så nu har jag två julklappar, ett från Anette och ett från Johans föräldrar som ligger inne i mitt rum.. jag kan säga att de är svårt att låta bli dom, jag vill ju egentligen öppna dom nu :) Men jag ska hålla mej till på måndag och nu är de ju så nära så de ska jag ju klara.
 
 
Här är en bild på mej och Linda från 2008 när vi är på Stanleys :)
 
Nu ska jag snart gå och lägga mej, så godnatt på er!! :)
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: johanna

åh va mycke julklappar du får.. fast de är du ju helt klart värd.. :-)
å att ja skulle få en utav dom som du skulle skicka var oväntat men helt klart skitkul.. ja blir så nyfiken varje gång ja går förbi paketet men SKA hålla mig till måndag.. haha
kram min fina vän <3 saknar dig

Svar: Åh va go du är!! Å du är ju oxå värd de såklart, hoppas du gillar de :-)Ja du måste hålla dej, jag har lika svårt att hålla mej me men jag SKA hålla mej till måndag.. Kram till dej med fina Johanna och jag saknar dej också ju, men snart ses vi <3
Malin Fasth

2012-12-21 @ 21:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0