Clementinskal...

2012-12-22 | 23:18:18 | Kategori: Allmänt | 2 kommentarer
Haha jag måste bara visa nåt som jag tyckte va så roligt, min brorsa kom in och så hade han precis skalat en clementin och så höll han upp skalet och sa "kolla på mitt skal".. hahaha jag kunde inte låta bli att skratta för de va så kul att han fick till de så bra utan att tänka på de.. :)
Dålig humor, jag vet...
 
Bakningen av julgodis gick lite sådär,, de gick inte som jag ville så nu står de och stelnar i kylen och får stå där tills imorgon bitti och så får vi se om de går bättre, jag känner inte att jag har nåt tålamod för sånt idag. 
Jag vet inte va de har varit me mej nu på eftermiddagen och kvällen men jag har varit lite dämpad och har bara velat vara för mej själv. Jag vet faktiskt inte varför men lite deppig av nån anledning har jag varit.. Pappa och Edwin har varit där nere och kollat på tv och spelat spel och grejer men jag har bara suttit här uppe i mitt rum och kollat på serier och bara varit liksom.
Pappa har kommit in lite ibland och frågat lite saker och så va jag där nere en stund och försökte baka lite julgodis, men eftersom jag inte va på så bra humör så kände jag att de bara va att ge upp när de inte gick så bra.
 
Jag vet inte om de är att de är så nära julen nu och mina tankar bara flyger omkring i huvudet just nu, det var ju vid julen som jag träffade mamma sista gången innan hon dog så julen har alltid varit lite jobbig för mej sen hon dog. Man tänker ju på hur de va när jag träffade henne där den sista gängen och hur hon mådde och så.. Och bara de att juldagen va sista gången jag träffade henne är ju jobbigt, så juldagen kommer nog bli värst.
Men då hade jag tänkt att jag ska åka till graven och sätta en fin julblomma och försöka tänka positivt, hon har det ju fakriskt bra där hon är nu, och hon är med sin älskade Micke (2 av mina syskons pappa) som dog 4,5 år innan mamma dog och som jag gillade jätte mycket.
Jag va rätt liten när han dog, bara 11 år men han va en helt underbar "bonuspappa" och jag va jätte ledsen när han dog och de va mamma också, dom va gifta, hade två barn och va jättekära så de måste ha varit jätte tungt för mamma att förlora honom. Men de känns bra att veta att dom har varandra nu iallafall för de tror jag, jag tror att man får träffa dom man har "förlorat" igen när man dör och kommer upp till himlen. Och jag hoppas verkligen de för jag vill så gärna träffa alla som stått mej nära och som har gått bort, de är ju ganska många och några av dom dog alldeles för unga.
 
Nej nu ska jag gå och lägga mej så jag orkar upp imorn bitti och bråka med julgodisbaket :) Alla andra verkar redan sova här så nu får jag smyga ner och borsta tänderna.. haha.. Godnatt!

Här är en bild på mej från i somras precis innan jag ska färga den breda utväxten..
 
 
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: johanna

moahaha men malin va är de du ser nu förstår ja inte.. kan ju absolut inte vara något snuskigt.. haha å en vårta mitt på den me. usch anna mig.. haha
tråkigt å läsa att du är nere.. får hoppas godiset blir bättre idag.. annars måste du testa å göra chokladkola med lakrits ( turkisk peber) dom är faktiskt jättesmidiga å goda.. ja är ju inte heller så förtjust i julgodis :-)

puss å kram till fina dig <3

Svar: Hahahaha ja vårtan la jag oxå märke till ;) haha och jag vet att du ser lika väl som jag gör vad de ser ut som.. :) Ja de va lite tråkigt igår.. men så är de ju ibland vare sej man vill eller inte..
Godiset blev lyckat men jag har inte smakat på de än, men jag ska lägga upp lite bilder sen ikväll :) Ja de lät ju hur gott som helst, dom ska jag göra nästa jul :) nä, de är du o jag Johanna :)

Puss & kram till fina dej me sötnos! <3
Malin Fasth

2012-12-23 @ 13:09:16
Postat av: johanna

ja nästa år kan vi baka julgodis tillsammans.. å åter tack för den underbara julklappen med allt däri.. hihi dumma mig å tjuvöppna den.. :-) men men var ju sååå nyfiken :-) nu har jag slagit in alla julklapparna färdigt å de fick även bli en till tomas även om vi inte skulle köpa till varandra.. :-) men så blir de alltid...
önskar dig och din familj en fantastisk jul å skickar några julkramar oxå <3

Svar: Ja de kan vi göra.. och så kan vi ge bort det till dom som tycker om julgodis.. :) haha.. Varsågod fina du, hehe ja du fuskade allt lite med att öppna den en hel dag före.. fast om 6 minuter är det ju faktiskt julafton.. Jag är ju oxå hur nyfiken som helst, som ett litet barn.. haha men jag har inte tjuvöppnat nåt.. :) Hehe va härligt att ha allt är klart.. ja man kan inte låta bli, är ju så kul att köpa julklappar, å hoppas han har köpt nåt till dej oxå :)
Tack Johanna va underbar du är! Jag önskar er en fantastisk jul också och hälsa dom andra så mycket från mej :) Massa julkramar<3
Malin Fasth

2012-12-23 @ 23:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0