12-12-12

2012-12-12 | 20:12:16 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Idag har varit en väldigt bra dag, jag vaknade strax efter åtta och gick upp och åt frukost.
Efter frukosten tittade jag på "Vakna med the voice" och när de va slut så gick jag ut och gick en promenad. De va riktigt skönt ute, bara -2 grader och nästan vindstilla. Så när jag kom in igen tog jag en smörgås och lite varm oboy och sen efter de satte jag mej i soffan en stund. Det är 2012-12-12 idag och det är lite häftigt faktiskt, inte alla som får vara med om att uppleva de datumet.
Efter ett tag så gick jag upp till mitt rum och fixade lite med några papper och med medicinerna och så.
Sen sminkade jag mej lite och åkte in till Södertälje, jag kände att jag ville komma ut lite och göra något istället för att bara sitta hemma. Sen går ju dagarna fortare om man åker iväg sådär, och de är ju inte fel att dom gör de.
 
Jag åkte upp till Ica Maxi, Media Markt och Skopunkten och dom affärerna så där gick jag runt och kollade ett tag. Sen gick jag in på Maxi och handlade lite, billiga lussekatter där nu :) efter jag hade hadlat så åkte jag bara runt lite med bilen.. de va så skönt att sitta där i bilen och lyssna på musik och inte ha några tider att passa och bara kunna köra runt.
När jag kom hem så kom brorsan hem samtidigt så då pratade jag lite med honom och sen gick jag och hämtade posten.Och när jag står vid brevlådan så ringer min mobil, och jag blir lite överraskad eftersom jag inte har nån mottagning annars, men där vid brevlådan hade jag mottagning konstigt nog.
När jag svarar så är de min handläggare på försäkringskassan som vill prata lite med mej och höra hur jag mår och hur länge jag kommer vara sjukskriven och besluta ifall jag ska få sjukersättning eller inte. Först blev jag nervös eftersom jag trodde de va helt klart att jag skulle få ersättning, men sen när hon sa att jag skulle säga hur jag mådde så gjorde jag de och sen frågade hon lite om varför jag får cellgifter m.m så då kändes de rätt bra.
Och när jag hade sagt allt som jag hade att säga om hur jag mådde och behandlingen så sa hon bara "Jag behöver inte ens tänka på de här, de finns inga tvivel på att du ska få ersättning" och de va så skönt att höra och hon verkade väldigt bra.
 
När jag kom in igen så satt jag i köket och pratade med pappa en bra stund och de va faktiskt rätt skönt att få lite "pappatid". De är inte ofta han och jag sitter själva och pratar så i över en timme, utan de brukar alltid vara nån annan i närheten eller nån annan som  också pratar eller så är de något som måste göras och så vidare.. men idag satt vi där och pratade rätt mycket om pappas operation. Han ska operera in en ny höftkula den 7 januari och jag tror att han är rätt nervös över operationen eftersom han aldrig har opererat sej innan.  De märks lite på honom när han pratar även fast han inte säger att han är de så tror jag de, men den kommer ju gå bra och efteråt kommer han må mycket bättre och kommer kunna gå utan att få ont och han kommer vakna på morgonen och slippa ha den där fruktansvärda smärtan som han har nu hela dagarna.. Så allt kommer bli så mycket bättre efter operationen, även fast han säkert kommer ha de rätt tufft i början men sen till våren så kommer han må mycket bättre.
Sen kommer han behöva gå promenader rätt ofta när snön har försvunnit så då får han och jag gå promenader ihop eftersom jag också ska vara ute och röra på mej och få frisk luft. Han och jag kommer båda vara hemma och sjukskrivna till maj-juni så de kommer ju inte bli så ensamt om dagarna sen, då har man nån att prata med och de kommer bli bra, även fast de är rätt skönt att vara ensam också.
 
Idag har jag varit så positiv till allting, nu helt plötsligt så känns inte behandlingen som en evighet utan nu känns de inte alls som att de är så lång tid kvar och att de kommer gå fort. Jag har ju snart gjort halvvägs och sen kommer de gå fort när de blir ljusare och varmare ute och eftersom de börjar bli ljusare i januari så tror jag att man kan se allt på ett annat sätt. Jag har ju längtat väldigt mycket efter våren och för mej så börjar den komma runt mars, de är iallafall offast då som snön försvinner och de blir varmare och träden blir gröna.. De känns inte som att mars är långt borta för december går fort och januari brukar oxå gå fort och sen är de nära.. Så jag tror och känner att de kommer gå fort, jag hoppas bara att de dyker upp en mysig lägenhet som blir ledig till den 1 maj. Jag har fått några erbjudanden på lediga lägenheter, men dom är inflyttning redan den 1 mars på och så tidigt kan jag inte ta en lägenhet. Men de dyker nog upp fler nu efter nyår tror jag, så jag får hålla utkik i januari/februari för jag tror de är då dom lägenheterna som har inflyttningsdatum i maj ligger ute :)
 
Nej nu ska jag gå ner och ta lite glass, jag är så himla sugen på sån bigpack glass med chokladsås och lakritsströssel :) Så de får de bli nu.. mums!
 
Så söt är hon när hon alltid ligger bredvid mej på dagarna :)
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0