Halva 5e behandlingen gjord....

2013-01-24 | 10:41:00 | Kategori: | 0 kommentarer

Igår kom min syster och hämtade mej och körde mej till sjukhuset, hon är verkligen så snäll som ställer upp så mycket och jag är så tacksam. Vi hade tydligen bestämt att vi skulle åka halv åtta på morgonen men de hade jag helt missat så när hon skickar sms vid fem över sju och säger att hon är påväg så förstod jag ingenting..
Vi brukar alltid åka halv nio men igår skulle hon jobba efter hon lämnat mej så de blev lite galet, men när hon kom så satt hon och kollade på massa kläder som jag hade rensat ur garderoben medans jag åt frukost och packade klart.
Hon tyckte att de va mycket fint så de va jättekul och då fick hon ett par vår/höst/sommarskor också som jag inte har använt och dom passade henne jättebra.

Påväg till sjukhuset stannade vi i Norrköping och åt frukost på McDonalds och jag tog pannkakor (ovanligt va) och min syster tog en ost&skinksmörgås och en muffins.
Va så mysigt att sitta där och när vi satt i bilen och pratade hela vägen ner så kändes de så bra, kändes som att vi förstod varandra och vi är faktiskt rätt lika hon och jag.
Så de kändes väldigt bra hela vägen till sjukhuset och även fast de va en stor dag för mej igår eftersom jag skulle få svar på hur många behandlingar jag skulle få så va jag ändå inte nervös.
Vi pratade så mycket och hade de så bra så jag tänkte inte på de så mycket, och när jag tänkte på de eller pratade om de med syrran så kändes de som att allt kommer ordna sej oavsett vad de blir för svar.
Även fast jag verkligen ville att de bara skulle behövas sex behandlingar och blev jättebesviken när läkaren sa åtta, så kände jag ändå att de ordnar sej och att jag klara de här för jag har ju ändå en ny lägenhet att se fram emot som är hur fin som helst.

Igår när jag skulle få cellgifter så hade jag varit lite nervös över hur de skulle kännas när dom satt i nålen i venporten, jag hade hört att de inte skulle kännas nåt men jag va ändå nervös.
Men när hon satte i nålen så kändes de faktiskt ingenting, de va som ett tryck bara eller vad man ska säga..
De kändes lite konstigt men de gjorde inte ont, sen kan man vara mer rörlig nu när man slipper ha en nål i armen hela tiden.
Venporten och nålen i venporten är inte i vägen, den känner man inte av utan de enda är att slangen hänger ner men den brukar jag vira runt linnet så går de bra.

Jag har precis fått mina cellgifter nu och väntar på att droppet ska rinna klart och sen tänkte jag gå en liten promenad, de är jättefint väder här men kallt.
Och frukosten jag åt imorse va god och jag åt rätt mycket, ägg, rostad smörgås, gröt och vindruvor :)
Och nu sitter jag och dricker mineralvatten och äter jordnötter, och spelar spel som jag har blivit helt beroende av.
Men kul att spela nu när jag ändå inte kan göra så mycket, tiden går rätt långsamt och jag mår fortfarande lite illa men gör jag något hela tiden så får man nåt annat att tänka på så de går rätt bra än så länge.
De jobbiga är att de är äcklig mat idag me och jag känner inte riktigt att jag kan äta pannkakor idag me så jag får försöka äta lite mat och hoppas att den inte är allt för äcklig, då blir de frukt och smörgåsar istället :)

 

Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0