Vilken dag!!

2013-02-03 | 23:05:37 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Åh va jag har gjort mycket idag känns de som, och de har jag ju på ett sätt gjort också.
De började med att jag och brorsan satt och pratade och spelade spel ihop och sen gjorde vi iordning oss och åkte in till Södertälje, jag hade fått för mej att jag ville kolla om jag hittade nån typ "loppis" i Södertälje där jag kanske kunde fynda något till min nya lägenhet. Men när vi kom dit så va de ju såklart stängt, så de va lite tråkigt men vi åkte vidare till Jysk där jag hittade fina matsalsstolar så då köpte jag fyra stycken och sen får vi se vad de blir för bord till, jag hittade inget som jag tyckte va jättefint nu och så får jag ju ändå inte med mej de i bilen hem så de får jag ta sen när jag kommer till Vetlanda, jag vet bara att jag vill ha ett vitt bord.
Sen åkte vi runt lite i olika affärer och kollade och så hade brorsan ett presentkort på JC så han ville gå dit och kolla på kläder så de gjorde vi och där hittade han två snygga t-shirtar som han köpte :)
Sen gick vi runt på stan och kollade i några timmar och jag hittade hur mycket som helst som jag ville ha men jag tänkte att jag ska vänta lite nu innan jag köper mer, köpte dock lite småsaker men inget stort :)
 
Sen när affärerna hade stängt så åkte vi till en grekisk restaurang och åt middag bara jag och Edwin och de va jättemysigt. Vi åt vitlöksbröd med tzatziki till förrätt och de va bara de godaste vitlöksbröd jag ätit, de va helt magiskt och så underbart gott att jag njöt för varje tugga jag tog och blev nästan lite besviken när de va slut, jag ville bara ha mer..
Till varmrätt beställde jag in kycklingspett med ris och brorsan tog fläskfilespett med pommes och de va hur gott som helst de me, verkligen god mat och man fick mycket mat för pengarna och dom va väldigt trevliga där. Så ett kanonställe dit jag kommer åka och äta fler gånger, om jag hinner :)
 
Efter restaurangbesöket åkte vi hem till andra brorsan Robban och firade honom eftersom han fyllde år i tisdags, och dom andra firade honom förra helgen när jag precis hade fått behandling och inte kunde följa med
Men vi hade jättetrevligt vi tre, vi satt i hans soffa och pratade och och skrattade och de va bara så avslappnat och mysigt.
Vi va bara där i lite mer än en timme för sen skulle han iväg och vi skulle åka till Maxi och handla och när vi kommer till Maxi så tyckte Edwin att de va hur kul som helst att handla med mej för då fick han ju scanna. Så han skötte de och va väldigt glad för de, första gången va de också och de gick jättebra. 
Vi köpte inte så mycket roligt på Maxi utan mest fil och sånt, och så köpte vi varsin kartong med vindruvor som vi har ätit nu ikväll, eller vi har bara ätit halva och ska äta resten imorgon.. 
 
Jag körde ju såklart fel idag igen när vi skulle köra hem, jag vet inte hur jag kan göra de två dagar i rad... igår åkte jag mot Stockholm när jag skulle mot Järna och idag vet jag inte vart jag körde men tror de blev mot Göteborg så vi fick köra till Nykvarn och svänga av där och sen åka mot Järna.  
Jag vet inte varför jag är så vimsig ibland men idag kändes de inte som att de gjorde nåt att de blev en omväg för vi pratade så mycket i bilen om saker som jag tror är viktiga och de hade vi ju inte kunnat gjort om vi hade kört rätt från början och kommit hem 30 minuter tidigare. Så de va nog meningen att de skulle bli en liten omväg.
Nu sen vi kom hem har vi bara suttit i hans rum och kollat på tv och spelat spel och nu har han gått och lagt sej och jag sitter här i mitt rum och skriver och ska snart gå och lägga mej jag med, är jättetrött efter den här långa dagen. Men de har varit en bra dag så jag är jättenöjd med allt som vi har gjort :)
 
Imorgon bär det av till Nyköping för att träffa Linda och se hur hon bor och de ska bli jättekul, jag träffade henne i onsdags efter behandlingen men då va jag aldrig hemma hos henne så imorgon blir första gången.
De är så skönt att ha nåt att göra och få umgås med glada, roliga och positiva människor för de piggar upp och så går dagarna fortare.
De är lite jobbigt i längden att höra "åh va tiden går sakta" "åh de är så tråkigt".... hela tiden så därför ska de bli kul imorgon att komma iväg och göra något och träffa Linda som jag vet är glad och härlig.
Sen när man går igenom nåt sånt här och inte gör så mycket om dagarna så blir ju minsta lilla grej som man planerar in ganska mycket större än va den hade blivit i vanliga fall, så nu när jag planerar in saker som jag ska göra, även om jag bara ska åka till IKEA till exempel så ser jag fram emot de så himla mycket. De är nog för att jag lever ett så tråkigt liv nu när jag är så begränsad för vad jag får och inte får göra.
Så när jag gör nåt som inte innebär att jag sitter här i huset så blir de... jag vet inte hur jag ska förklara men de blir något som jag längtar efter och uppskattar väldigt mycket iallafall.
 
Ni som läser tycker säkert att de låter jättekonstigt att jag kan bli så glad och uppskatta nåt så "enkelt" som att åka till IKEA, men så är de verkligen nu och jag vet inte hur jag ska förklara de. 
Vissa saker förstärks och vissa försvagas så allt är inte som de brukar i mej just nu, så när jag har gjort klart alla behandlingar så kanske inte IKEA är en sån stor grej längre, vem vet :) 
 
Nä nu ska jag hoppa i säng och som vanligt ligger katten här och tar upp all plats och jag får för dåligt samvete om jag ska väcka och flytta på henne så jag får väl ligga lite obekvämt ett tag nu. (Jättetöntigt jag vet)
 
Godnatt på er!!
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0