Älskade farfar!

2012-11-24 | 17:08:00 | Kategori: | 0 kommentarer

Imorse klockan 05.50 slutade farfars hjärta att slå.
Han somnade igår kväll och så har han sovit hela natten, och imorse somnade han bara in. Han fick väldigt mycket morfin och andra läkemedel för att han hade svårt att andas och sen kan jag tänka mej att han hade ont, så morfinet tog bort smärtan.
Han hade inte ont nu i slutet och de blev som jag hoppades att det skulle bli, att han skulle somna och sen inte vakna.
Jag ville inte att han skulle behöva ha ont och plågas den sista tiden och det känns iallafall skönt att veta att han inte hade de.
Nu har han det bra och slipper ligga och lida och bara vänta på att dö, och han slipper den där dödsångesten som jag tror att man har när man vet om att de är så nära.

Inatt va jag vaken till strax efter fem och sen kom Lillis in till mej vid halv nio imorse och sa att farfar hade somnat in.. Jag va ju så förberedd på det och grät och hade den värsta chocken igår tror jag så imorse kändes de mer som en lättnad, att han äntligen får ha det bra och slipper allt jobbigt och plågorna.
Visst va de jobbigt och jag va ledsen, men jag grät inte utan tänkte mer på att farfar har det bra och inte vill att jag ska vara ledsen.

Lillis och jag hade bestämt att vi skulle åka och köpa presenter till min lillebror som fyller år nästa fredag, och farfar hade inte velat att vi satt hemma och va ledsna så vi åkte in till stan. Vi hittade lite till brorsan och sen gick jag in på lite affärer och kollade på saker till mej själv, och jag hittade en sån himla fin skinnväst. Den va helt underbar och jag har tänkt på den enda sen jag såg den och provade den..
Så den skinnvästen har jag önskat mej av Robban i julklapp och jag hoppas verkligen att jag får den, jag skulle bli överlycklig :)
Sen när vi kom hem från stan så kom alla syskon hit igen och vi har suttit i soffan och pratat och umgåtts nu i några timmar. Det är jobbigt och man behöver vara samlade under såna här dagar.
Vi ska äta middag ihop allesammans, det blir både oxfilé och inbakad fläskfilé med klyftpotatis. Kommer bli jättegott och mysigt att alla är hemma och äter ihop.
Sen får vi se vad vi gör ikväll, om vi kanske bara kollar på en film ihop och tar de lugnt..

 

Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0