Lucia

2012-12-13 | 13:58:50 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Idag är det lucia och jag har redan tryckt i mej 3 lussekatter, känns så skönt att ha nåt att skylla på för att få äta mer lussekatter än vad jag brukar göra.
Jag va ute och körde en sväng imorse för Lillis hade glömt att köpa skinka till smörgåstårtan som vi ska göra till farfars begravning imorgon, så jag va på affären och skulle handla de och då såg jag en påse med 6pack lussekatter för 19.90 :- och kunde inte låta bli att köpa. Så nu sitter jag här och njuter av dom goda lussekatterna, jag har verkligen inget stopp när de gäller lussekatter utan jag kan äta hur många som helst. Känns som att de kanske finns en risk att jag blir tjock om jag fortsätter äta så många lussekatter, men jag får helt enkelt röra lite extra på mej istället och träna lite sen när lussekatts perioden är över :)
Fast egentligen så behöver jag ju gå upp några kilo och dagarna efter jag fått behandling så äter jag ju inte så bra så de jag går upp nu kommer jag gå ner sen efter nästa behandling så de är inte så farligt att jag äter några extra lussekatter nu.
Jag har alltid varit en gottegris och jag kommer nog alltid vara de också, svårt att ändra på sej bara sådär men jag ska försöka att inte äta lika mycket onyttigt sen när behandlingen är över.
Nu under tiden jag får behandling så ska jag unna mej allt jag vill eftersom min läkare har sagt att jag ska göra de och för att jag känner att jag vill de också. Jag vill inte bara tänka att jag ska äta nyttigt och inte unna mej nånting, för då blir den här tiden ännu tråkigare än vad den redan är..
Mmmmmm så gott!!
 
På förmiddagen har jag kollat lite på tv och pratat med Lillis, hon kom hem från jobbet strax efter nio och då började hon med smörgåstårtan och jag åkte till affären. Hon gjorde bara bottnarna idag och sen ska hon och jag dekorera dom imorgon bitti innan vi åker till Gnesta på begravningen.
Till lunch blev det bara en toast, men de va riktigt gott så de va helt okej. Sen känns de som att jag kommer bli hungrig snart igen eftersom de va så lite och de håller man sej ju inte mätt på till middagen ikväll, men jag har ju nudlar som jag kan äta då. Och sen ikväll blir de pannkakor till middag och de är en av mina favoriträtter så jag längtar massor till middagen. Jag åt pannkaka till lunch för några dagar sen och de va de godaste på länge.. jag hade glass och annanasbitar på och så skar jag pannkakan i småbitar och sen rörde jag runt allting och de blev bara såå gott. Lite som barnmat kanske men de blir så mycket godare när man gör så.
 
Innan jag geggade ihop allt :)
 
Nu ligger Lillis i soffan och läser och jag sitter här och skriver, blev sådär akuttrött och orkar inte göra nånting så då kändes de rätt skönt att sätta sej i soffan och skriva av sej lite och bara "göra ingenting" ett tag.
Men nu ska jag nog lägga mej ner en stund, orkar knappt hålla ögonen öppna.. haha jag är verkligen trött :)
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Alexandra

Äsch Malin, det sista du behöver tänka på är om du äter för mkt lussekatter :). Ingen risk att du blir tjock :). Njut av dom det är du värd så som du kämpar!

Svar: Tack fina du :)
Malin Fasth

2012-12-13 @ 18:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0