Haha

2012-12-22 | 18:18:59 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Hahaha pappa är ganska rolig ibland. Lillis skulle ta med sej skinka till en kompis som pappa hade köpt på jobbet och så sa pappa "glöm inte skinkan imorgon bitti nu" innan han gick och la sej. Sen skrev han en lapp och satte på ytterdörren för Lillis är ganska glömsk ibland.
Pappa åker till jobbet redan tio över fem på morgonen så när han går upp är ingen annan uppe, och då innan han åkte till jobbet så hämtade han en kartongbit och skrev på och ställde upp så att Lillis absolut inte kunde missa att se den när hon gick upp.. hahaha jag skrattade jättemycket när jag kom upp och såg skylten, jag kunde aldrig tänka mej att pappa skulle göra nåt sånt och speciellt inte så tidigt på morgonen så de va faktiskt lite roligt :)
 
 
Idag på morgonen när jag vaknade och tittade ut så såg jag hur många istappar som helst som hängde ner precis utanför mitt fönster och de va så fint, Så har jag aldrig sett de innan, de har varit en eller två och sen några korta men inte såhär att de är många och att dom är långa.. de såg jätte häftigt ut. Vi har istappar nästan lite överallt här hemma, vissa är väldigt långa och tjocka så man ska nog inte gå så mycket runt huset för att få en sån i huvudet är nog inte de bästa..
I förmiddags va jag och Edwin på affären och köpa lite grejer så jag kan baka lite julgodis, hittade ett recept som verkade jättegott som jag måste testa. Något i min smak va de iallafall eftersom jag inte är så förtjust i julgodis i vanliga fall.
Som knäck och sånt äter jag inte, men nåt som vi nästan alltid har på julen är after eight och de tycker jag är jättegott. Jag förknippar after eight med julen eftersom vi alltid har haft de så länge jag kan minnas. Så även i år har vi en förpackning ute i förrådet tillsammans med allt de andra jul och nyårs onyttigheterna :)
Men julen är ju en tid när man ska äta mycket och de är ju då väldigt många går upp i vikt och då kan man ju lika gärna passa på att äta lite gott och onyttigt också när man ändå går upp i vikt av allt annat man äter, och så hoppas jag att jag kan gå upp lite mer i vikt nu under julen så jag har lite mer att ta av inför nästa behandling som är den 27-29 december.
 
Jag känner redan nu att jag har börjat få lite "kärlekshandtag" på sidorna men de struntar jag i, min kropp behöver några extra kilon just nu och jag följer ju bara min läkares råd. Hon sa  "Ät allt du är sugen på oavsett vad det är och hur mycket det är"
Jag är ju absolut inte tjock och jag väger inte mycket men kilorna som jag har gått upp lägger sej kanske inte så fint nu eftersom jag inte tränar, så mycket lägger sej på magen och där vill jag inte ha de så sen när behandlingen är slut så kan jag ju börja träna lite.
Nu får de vara som de är eftersom jag behöver ha lite extra fett på kroppen, och jag umgås ju ändå inte med så många nu under sjukperioden så de spelar inte så stor roll hur jag ser ut. De är ju sen när man blir frisk som man vill känna sej fin och som man börjar ta på sej lite fina kläder och smycken igen, nu känner jag inte för att göra de eftersom jag ändå bara är hemma och jag tar ju på mej jeans och sånt när jag åker in till stan eller om vi ska bort men annars känns de lite onödigt när jag bara sitter i soffan eller i sängen. 
 
Jag längtar faktiskt till i vår när jag är frisk och kan börja leva mitt vanliga liv igen, och umgås med vännerna, jobba eftersom jag gillar mitt jobb så mycket, och göra sej fin på helgerna och gå ut och festa och bowla och såna saker. Det kommer bli helt underbart och just nu längtar jag faktiskt tills jag kan åka till Ullared. Jag får ju inte åka dit nu så länge jag går på cellgifter så direkt efter jag är klar och immunförsvaret har kommit igång igen så ska jag åka dit, att shoppa massa fint till lägenheten och massa annat också kommer ju bli hur kul som helst :)
Och när jag kommer tillbaka till Vetlanda så börjar ju den härliga tiden på året och tänk va härligt att grilla och sitta ute och ta en kall öl och bara njuta av skön musik och härliga människor.. Ja nu längtar jag ännu mer till sommaren. Det är skönt att ha lite att se fram emot, de gör de lättare att stå ut och acceptera att de är som de är nu men att de blir bättre längre fram och att jag faktiskt har roliga saker som händer när allt är klart.
 
Nej nu ska jag gå ner och baka mitt julgodis, önska mej lycka till!
Bild kommer senare om jag lyckades med de.
 
 Lite fint är det faktiskt..
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0