Inget bra besked!

2013-01-23 | 19:01:00 | Kategori: | 2 kommentarer

Nu ligger jag i sängen på sjukhuset och kollar på tv, jag har varit jättetrött sen jag fick cellgifterna vid tretiden och de känns som att jag ska somna närsomhelst.. Jag har haft en liten konstig känsla i halsen och näsan och på bröstet..
De känns som att de är nåt som ligger på bröstet och trycker på och i halsen och näsan känns de nästan lite som när man har varit ute och gått när de är kallt.. Jag vet inte hur jag ska förklara men de är en konstig känsla iallafall.
Idag pratade jag med läkaren och hon sa att tumörerna krymper och att de ser bra ut, men dom vill ändå att jag ska få åtta behandlingar eftersom tumörerna sitter så nära tunntarmen och dom vill inte riskera något.
De är jättetråkigt att de blir den långa behandlingen och jag blev besviken när hon sa de, men jag va ändå inställd på att de kunde bli åtta behandlingar så de kom ju inte som nån jättechock.
Men fy va tråkigt de är, jag som verkligen ville att de bara skulle behövas sex behandlingar så jag är tillbaka i Vetlanda snart.
Men nu vet jag att jag kommer klara de här och även om de blir vissa dagar som känns hemska och omöjliga så vet jag att dom går över och jag får bara stå ut den här tiden för snart är de över.

Men så fick jag reda på att jag fick den där lägenheten jag va och kollade på i lördags, jag måste bara gå in och fylla i ett formulär om mina kontaktuppgifter och sen ska de va klart.
Så även fast jag fick veta att de blir åtta behandlingar så är jag glad, glad för att jag får den lägenheten jag ville ha och som jag gillade så mycket.
Jag är verkligen hur glad som helst och är så tacksam för att de finns så underbara människor som tänker på mej, tack<3
Så nu har jag bestämt att när jag mår bra så ska jag åka ner till Vetlanda och bo där och sen när jag mår dåligt så bor jag i Södertälje, så de blir ungefär två veckor i Södertälje och två i Vetlanda. På så sätt kommer jag orka med behandlingen på ett bättre sätt också tror jag, jag kommer tillbaka till de vanliga livet och kan umgås med mina vänner och så får jag bo lite själv också, just nu känns de bara underbart och jag längtar massor :)

Nu mår jag illa också och känner mej lite konstig... Tycker inte om att må illa så de känns sådär just nu..
Till lunch blev de nån konstig mat, paella med skaldjur.. så de smakade jag bara på men de va inte gott så jag åt vindruvor istället.
Jag fick pannkaka till middag för de va fisk och jag gillar inte fisk så sjuksköterskan (som va en ung snygg kille) fixade lite pannkakor till mej och de va knappt så jag fick i mej dom ens, de smakade liksom inget och jag kände hur de bara växte i munnen och jag fick nästan tvinga i mej de.
Så jag är glad att jag åt upp de för jag behöver all näring jag kan få nu dom här dagarna, jag vet ju att jag alltid har svårt att få i mej mat när jag får tredagars och sen några dagar efter.
Men jag har lite smörgåsar med mej som jag kan äta för de har jag lättare att få i mej, sen har jag mineralvatten också som är lättare än vanligt vatten så de ordnar sej nog.

Nu ska jag vila lite och så blir de bara massa tvtittande hela kvällen, idag är de ju Sveriges mästerkock och säkert nåt annat bra att kolla på också! :)

Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Sophie

Vad kul att du fick lägenheten. det ska bli kul att få se dig lite mer "här hemma". Tråkigt det här med behandlingarna, mem du är ju typ världens starkaste så det klarar du. :-)

Svar: Ja hur kul som helst verkligen, något att se fram emot och längta till :) Va gullig du är, men visst är de tråkigt men förhoppningsvis går dom sista månaderna fort :)
Malin Fasth

2013-01-23 @ 19:14:11
Postat av: Emmelie

Åh, lilla Malin. Vad tråkigt att höra om behandlingarna. Men det var ju skönt att de ville ge dig mer behandlingar pga av att de ville vara på den säkra sidan och inte för att tumörerna inte hade krympt. Nu har du ändå fått bevisat att de krymper i alla fall.

Vad kul att du fick lägenheten. Och att bå lite här och lite där låter väl ganska bra. Tiden kommer att gå mycket fortare då. Du låter väldigt positiv just nu, och det känns skönt.

Nu hoppas jag att du mår bättre snart så att du kan äta igen och att du får komma hem från sjukhuset och hem till din familj.

Kram <3

Svar: Ja precis, lite så kände jag med.. tur att de va för att vara på säkra sidan men väldigt tråkigt eftersom jag hade hoppas på att de skulle va klart snart. Men nu är de bara att se framåt och jag vet ju att tumörerna krymper så de går ju åt rätt håll.Ja de va verkligen jättekul och så härligt att ha något att se fram emot, och som du säger, tiden går nog fortare när man är lite här och lite i Vetlanda och skönt med miljöombyte :)
Kram<3
Malin Fasth

2013-01-23 @ 20:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0