Fika med maxitjejerna!

2013-01-21 | 23:02:00 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Jag blir fortfarande glad när jag tänker på dagarna i Vetlanda för jag hade de verkligen hur bra som helst och de kändes som vanligt, som om jag va hemma igen och inte va sjuk längre. Jag längtar ännu mer nu tills allt är över och jag uppskattar allt mer och jag känner sån tacksamhet och glädje till alla som är så snälla och bryr sej och som skriver så fina meddelanden till mej.
Innan jag åkte hem från Vetlanda igår åkte jag till Jessica och så samlades vi några från Maxi och fikade, jag tror vi va tio stycken och vi hade jättetrevligt.
Jag hade köpt massa olika frukter och så gjorde vi fruktsallad med grädde blandad med turkisk yoghurt och de va jättegott och kändes så nyttigt och fräscht.
Vi satt där i några timmar och fikade och pratade och sen började alla åka hem så jag sa hejdå till alla och sen när alla hade gått så började jag me klä på mej och så frågar Jessica om vi ska åka och äta innan jag kör till Södertälje, och eftersom jag skulle köra över tre timmar hem och va tvungen att äta så tyckte jag att de lät som en bra ide så vi åkte till Arena.

Jag tog en pizza och Jessica tog kycklingsallad och de va bara hur gott som helst och vi hade de verkligen jättemysigt och satt där och pratade i två timmar. Jessica är så lätt att prata med och väldigt omtänksam och snäll så de va kul att sitta där och prata med henne och umgås lite.
När vi såg att klockan va halv sju så tänkte vi att de va bäst att jag började åka eftersom de är en rätt lång bit att köra. Jag körde hem Jessica och sen började jag köra, men stannade efter en liten stund för de kändes verkligen jobbigt att åka ifrån Vetlanda när jag hade haft de så bra och va så glad över att träffa alla och jag va ju "hemma" och där ville jag vara, borta bra men hemma bäst stämmer verkligen.
Men jag är iallafall glad över att jag träffade så många och gjorde så mycket roligt för jag kommer leva på dom här dagarna länge.
 
 
Idag har jag varit inne i stan och tagit prover inför cellgiftsbehandlingen på onsdag och sen åkte jag till maxi och handlade lite, jag brukar ha med mej mineralvatten till sjukhuset när jag åker in på tredagars eftersom de är viktigt att dricka mycket och jag tycker inte de är gott att dricka massa vanligt kranvatten och speciellt inte sjukhusets vatten som smakar illa.så därför tar jag med mej mineralvatten så jag får i mej vätskan jag behöver på ett lätt sätt.
Sen handlade jag lite frukt och så hittade jag jättefina ljuslyktor som jag köpte och som nu står i vardagsrummet här hemma hos pappa och Lillis, jag tyckte att dom passade bra där.
När jag kom hem från stan åt jag lite lunch och sen satte jag mej vid datorn och kollade lite och pratade med brorsan och gav honom en tröja som jag hade i lägenheten. Han har fått ett par Göteborgs mjukisbyxor av mej eftersom han är Göteborgare i fotboll och jag är inte de så jag tyckte att de va bättre att han fick dom, för alltid när jag hade dom på mej så sa han alltid hur snygga dom va och att han ville ha dom.
Så jag gav dom till honom men tjocktröjan hade jag kvar i Vetlanda så nu när jag va hemma tog jag med den hit och gav den till honom så nu har han hela dressen liksom :)
 
Sen vid femtiden gick jag och brorsan ut på en promenad och vi gick nog i 35 minuter, vi pratade mest om vad vi ska hitta på att göra, vi har planerat att göra något roligt han och jag.. men vi har inte kommit på vad ännu :) Sen pratade vi en hel del om lägenheten som jag va och kollade på och jag förklarade för brorsan hur den såg ut och hur fin och mysig den va och hur gärna jag vill ha den.
Han tyckte att jag skulle ta den även fast de blir fyra behandlingar till och de tyckte faktiskt pappa också. Men de är frågan om jag har råd med de...
Men jag ska fundera lite till och sen när jag kommer till sjukhuset på onsdag så får vi se vad läkaren säger, och förhoppningsvis så säger hon att de bara behövs sex behandlingar så då är jag tillbaka i Vetlanda i mars när den blir ledig och de vore ju perfekt. Jag vill verkligen ha den! Håll tummarna :)
Natti Natti..
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0