Pannkakor.

2013-02-09 | 12:12:57 | Kategori: | 0 kommentarer

Igår kväll ställde jag mej och stekte pannkakor efter Per Mobergs recept och dom blev hur goda som helst.
Jag älskar ju pannkakor och skulle kunna äta de flera dagar i veckan, och igår när jag hade så ont i halsen så va de så svårt att äta och då va jag tvungen att äta något som jag tyckte om för att lättare få i mej mat.

Jag gjorde en vanlig smet men jag blandade först mjöl och salt, sen hade jag i 2 dl mjölk och vispade till en smet och sen i med 2 dl till och vispade så den blev slät och fin. Sen hade jag i äggen och vispade lite och sen lät jag den stå och "svälla" en stund.
Och precis innan jag skulle börja steka så hade jag i smällt smör och lite bubbelvatten, bubbelvattnet gör att pannkakorna blir krispiga och goda.
De va jättelätt att steka pannkakorna och man hörde hur de nästan sprakade om dom när dom låg där i stekpannan..
Och jag tycker att de blev en helt annan smak på dom, hur goda som helst.

Jag kommer äta pannkakor till lunch idag eftersom jag är ensam här hemma nu, dom andra är i Hölö på brorsans innebandymatch och sen skulle dom äta lunch ute. Men eftersom jag inte är helt okej så valde jag att stanna hemma och vila idag.
Min brorsa har också ont i halsen och hostar så han skulle inte va me och spela utan bara kolla på, sen har dom hand om kiosken i eftermiddag så dom är nog inte hemma förrens vid halv fem tiden. Skönt att vara helt ensam hemma faktiskt, de händer ju inte så ofta att jag är de nu när pappa också är sjukskriven så nu njuter jag av att vara själv! :)

Jag blir tyvärr sängliggande hela dagen idag med strepsils och honungsvatten m.m för att bli av med de onda i halsen, jag ska bara ta en sväng upp till affären för att köpa citron och ingefära.. Jag fick tips av Alex att de ska vara bra med te med honung, ingefära och citron mot halsont, så de ska jag dricka.
Nu ska jag vila en stund innan jag åker och handlar :)

Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0