Inne på behandling nummer 2.

2012-10-29 | 15:24:00 | Kategori: | 1 kommentarer

Nu ligger jag här i sängen på sjukhuset och jag har precis fått mina cellgifter. Har hunnit äta både lunch och fika sen jag kom, jag fick blåbärspaj till fika och de va ju jättegott :)
Tidigare när jag kom hit så träffade jag Richard, han är frisör och har hand om min peruk och så.. Och han hade med sej peruken och vi provade den och det kändes okej faktiskt.
Jag trodde att det skulle kännas jättekonstigt, men det gjorde det inte och det var skönt :)
Sen kan jag ju inte säga att det kändes bra, för det tar nog ett tag att vänja sej. Men jag ska iallafall fundera nu under dagen ifall jag vill raka av allt hår eller inte och sen ringa till Richard..
Och väljer jag att raka av det så kommer han ikväll eller imorgon och gör det på mej.
Men hur väljer man en sån sak? Det är jättesvårt, jag har ju nästan inget hår kvar och det är kala fläckar på huvudet där håret har lossnat och så fort jag rör håret så tappar jag massor..
Så på ett sätt vore det ju skönt att raka av det och slippa se håret falla och slippa se hur lite det är kvar, men samtidigt är jag rädd. Hur kommer det kännas att raka av håret? Hur kommer jag se ut utan hår? Hur kommer jag reagera? 

Det är så många tankar som snurrar runt i mitt huvud just nu och jag vet inte vad jag ska göra. Men jag tror att det blir bäst att raka av det, så slipper jag oroa mej för håret.. Men det är jobbigt och svårt, fast jag vet att det blir bäst såhär.
Jag kommer ju tappa håret snart iallafall, men rakar jag av det så är det mer jag som tar det beslutet och då slipper jag se håret åka av mer och mer för varje dag..
Så nu ska jag tänka lite till och sen ringa honom och så får vi se vad jag bestämmer mej för..
Jag har ju en tv på rummet så jag ligger här och kollar på tv och äter lussekatter och vindruvor, och väntar på att tröttheten efter cellgifterna ska slå till..
Skriver jag inte så mycket sen i några dagar så är det för att jag är jättetrött och sover, men jag ska försöka skriva och orkar jag inte så skriver jag så fort jag blir pigg igen :)

Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Linda

Tänker på dig!!

Svar: Tack Linda!
Malin Fasth

2012-10-30 @ 00:08:49
URL: http://lindalou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0